Čišćenje bicikla nakon kiše: Ovih 5 koraka ne smete preskočiti

Posebno s proleća često se dešava da krenete negde biciklom i da vas usput uhvati kiša. Naglo ste ubrzali, požurili kući, ali ste ipak pokisli do gole kože... Isto kao i vaš bajs. Skinuli ste mokru garderobu, osušili se i to je to. Ali šta je sa biciklom?

I njemu je, verovali ili ne, potrebno detaljno sušenje. Možda čak i potrebnije nego vama, pogotovo ako ima delove od čelika. U nastavku ćemo vam predstaviti 5 koraka čišćenja koje ni po koju cenu ne smete preskočiti. Naravno, ukoliko želite da vaš bicikl doživi starost. Ukoliko ste spremni da često kupujete novog dvotočkaša, ove savete slobodno zanemarite…

1. Sperite prljavštinu 

Kiša najčešće znači i blato, koje je obično sačinjeno od raznih kombinacija prljavštine. Pesak, zemlja, prašina, motorno ulje sa puteva i još mnogo toga se tokom vožnje po kiši zalepi na bicikl, a neretko i samog biciklistu. Ta prljavština je invazivnija nego što mislite, prodire u skoro svaki otvor na koji naiđe i može naneti veliku štetu. Ukoliko to do sada niste radili, sigurno ste primetili krckavi zvuk prašine i čestica zemlje ili peska dok ste okretali pedale. Iako Vam to možda deluje bezazleno, te malecne čestice mogu u velikoj meri oštetiti lanac, zupčanike, ali i ostale osetljive delove.

Iz tog razloga vam toplo preporučujemo da prvi korak uvek bude spiranje prljavštine i detaljno brisanje celog bicikla krpom! Nakon što ste to uradili, pređite na korak broj 2.

2. Nanesite disperzant vode (WD) 

Voda je koroziv, te je, nakon što ste se pobrinuli za prljavštinu, bitno u potpunosti ukloniti i nju. Da biste to uradili, nakon što ste bicikl detaljno prebrisali krpom ili starim peškirom, WD sprej upotrebite na sledećim delovima bicikla: kablovi, odnosno sajle, pokretni delovi prednjih i zadnjih prenosnika, okretni delovi kočnica (ali ne i same pakne) i na kraju šrafove i vijke na svim delovima bicikla. Rđa je jedan od najvećih neprijatelja vašeg bicikla i može dovesti do pucanja kablova i sajli, ali čak i do potpunog propadanja čeličnih ramova. Prema tome, izdvojite par minuta za ovaj korak i spasite sebe glavobolje u budućnosti!

crnagora3

3. “Ocedite” ram

Bez obzira na to koliko ste zaštitili svoj bicikl, voda će naći način da prodre u svaki mogući otvor na njemu, koliko god ona bila mala. Ukoliko tu vodu ne otklonite ona će se skupljati u najnižim delovima rama, gde će izazivati rđanje i truljenje. Kako do toga ne bi došlo bitno je bicikl “ocediti”. To možete uraditi tako što ćete skinuti šipku sedišta i ostaviti bicikl preko noći. Ipak, kod nekih modela nema potrebe za komplikovanjem. Ukoliko вaš dvotočkaš ima otvore za drenažu dovoljno je da točak sa suprotne strane ostavite podignutim preko noći i na taj način omogućite vodi da iscuri iz rama.

4. Očistite, osušite i nanesite lubrikant na lanac

Lanac je esencijalni deo kada je u pitanju prenos energije na točkove i od presudnog je značaja da on bude u savršenom stanju. Ukoliko on nеma odgovarajuću zaštitu, a вi dopustite da se voda osuši na njemu, otvarate vrata rđi. Zbog toga, nakon što ste uklonili prljavštinu odgovarajućom tečnošću ili sprejem za čišćenje lanca, dolazi i najbitniji deo – temeljno nanošenje lubrikanta. On će podmazati Vaš lanac, ali i ukloniti one iritantne škriputave zvuke.

5. Obrišite felne i pakne

Kada kočite po kiši, ostatak sa pakni se meša sa vodom i formira crni film koji najčešće ostaje zalepljen na felnama, bočnim zidovima guma, ali i dodirnoj površini pakni. Kada se ovaj sloj osuši on vrlo često zna da izazove veći broj problema. Od onih iritantnih, poput glasnog, škripućeg zvuka pri kočenju, preko ubrzanog trošenja delova, pa sve do onih opasnih, kao što je oslabljena moć kočenja. Prema tome, samo par minuta potrošenih na uklanjanje ovog gadnog sloja, može vam omogućiti pravovremeno kočenje i na taj način vam spasiti život!

Znamo da vam, nakon što ste pokisli do gole kože, uopšte nije do čišćenja bicikla. Ipak, samo 10 minuta potrošenih na ovih 5 koraka će biti dovoljni da svom biciklu produžite životni vek, uštedite novac na kupovini novih delova, ali i sebi omogućite sigurniju vožnju!

Izvor: totalbike.rs        Foto: bikeroar.com

Komentari