Zajedničko saopštenje povodom otvaranja parkinga na Kalemegdanskoj tvrđavi
Smatramo da je potrebno ograničiti pristup samo na službena i dostavna vozila, na primer putem postavljanja automatskih “potapajućih” stubića. Otvaranjem ovakvog parkirališta generiše se veći saobraćaj jer sada vozači na parkingu ostaju kraće i češće se smenjuju, što doprinosi dodatnom povećanju dinamičkog saobraćaja u centru Beograda.
Želimo da se osvrnemo i na najavu gradnje četiri javne garaže u centru Beograda, na Studentskom trgu i Đermu, u ulicama Kosovskoj i Skerlićevoj, koje bi donele novih 2000 parking mesta. S obzirom da se direktor Parking servisa Andrija Čupković u vezi izgradnje ovih garaža poziva na primer grada Beča, ističemo nekoliko pravila po kojima se u tom gradu grade javne garaže, a i citiramo Andriju Čupkovića, odnosno njegov odgovor na pitanje čitalaca Blic portala:
“Hoće li se smanjiti broj zonskih mesta novim parking mestima?
Cilj izgradnje novih garaža i parkirališta, jeste da u budućnosti oslobodimo ulice i trotoare od parkiranih automobila, tako da će biti više mesta za pešake, bicikliste i osobe s inavliditetom, ali i majke sa kolicima. To je upravo i cilj naše stalne akcije “Deblokada grada”.
Za razliku od pojedinih prestonica, koje su vozilima potpuno zabranile ulazak u centar grada, mi problem rešavamo uz uvažavanje prava stanara i onih koji dolaze u centar na nekoliko sati.”
Neki od okvira za građenje javnih garaža u Beču:
1. Subvencioniranje garaža s mestima za stanare ima za cilj postepen oporavak i transformaciju gradskog prostora za namene koje povećavaju kvalitet života, kao što su šetališta, biciklističke staze, rekreacija i ozelenjavanje.
Smanjenje saobraćaja u traganju za mestom za parkiranje, pomaže da se smanji zagađenje vazduha i da se uspori saobraćaj u sporednim ulicama.
2. Ne treba graditi garaže ispod parkova i zelenih površina
3. Odnos broja parking mesta uklonjenih sa površine prilikom gradnje mesta u garažama treba da bude 1:3 izvan “Gurtela” (slično Krugu dvojke), a 1:1 u centru gradske oblasti, odnosno unutar “Gurtela”.
4. Na mestima gde je pritisak na parking-mesta ekstreman, taj pritisak može da se delom ublaži smanjenjem uličnog parking-prostora kroz njegovo prebacivanje u druge delove iste opštine i uz smanjenje broja mesta na površini.
zvor: http://www.wien.gv.at/verkehr-stadtentwicklung/garagenbau.html
Širom sveta se pokazalo da ulaganje u automobilsku infrastrukturu, to jest povecanje saobraćajnih površina za individualne automobile, bez poboljšanja javnog prevoza i alternativnih vidova transporta dovodi do saobraćajnog kolapsa i samo stvara novu količinu automobila na ulicama. Smatramo da upravanje našim gradom konačno i odlučno treba da krene u pravcu održivosti i inkluzije kako bi Begrad bio skrojen po meri ljudi, ne automobila.
Zahtevamo od Javnog komunlanog preduzeća “Parking Servis” i njegovog direktora Andrije Čupkovića da sva zaintereosvana udruženja budu uključena u proces planiranja izgradnje i da nam se dozvoli da iznesemo svoje zahteve i predstavimo interese stanovnika po pitanju oslobađanja trotoara za pešake, osobe sa invaliditetom, slepe i slabovide osobe, roditelje sa kolicima, alternativne vidove transporta kao što je bicikl i zelene površine.
Potpisnici:
UG Ulice za Bicikliste
Udruženje za reviziju pristupačnosti
Internet portal Bajsologija
Ministarstvo Prostora
Zelena omladina Srbije
Centar za mame
Udruženje Roditelj
Beogradski Festival Cveća
Izvor: UG Ulice za bicikliste