VREME JE ZA NOVI SERVIS BICIKLA Evo koliko Novosađane košta redovna briga o dvotočkašu

Iako revnosni biciklisti, Novosađani se tek sa prvim lepim danima sete da treba da servisiraju svog ljubimca i provere da li je sve na mestu. Na to novosadski serviseri "prevrću očima", jer je vreme za tako nešto upravo zimi.

Konzervirati ga i onda na proleće samo proveriti pritisak u gumama, što je moguće na gotovo svakoj benzinskoj pumpi u gradu – savet je većine servisera.

Međutim, u Novom Sadu se bicikli voze i zimi i leti, bez obzira na vremenske uslove, a Novosađani se sete da im treba servis tek kada nešto “ne štima”.

– Sve je češća situacija da se kod majstora dolazi samo kad je nešto pokvareno, naročito jer kod bicikla nemate obavezan servis kao što imate kod automobila – rekao nam je jedan serviser i dodao da savesni vozači dvotočkaša urade servis zimi, a onda na leto samo naduvaju gume i nemaju više obaveza do nove zime.

Ukoliko bicikl nije spreman za zimu, onda na proleće dođe na red skidanje stare masnoće, čišćenje lanca, zupčanika, svih pokretnih delova na biciklu… Tu je i provera kočnica, pakni, sajli za kočenje i promenu brzina. Gume su tek posebna stavka, jer su najizloženije habanju.

Savet stručnjaka je da se servis bicikla radi dva puta godišnje kako bi ljubimac na dva točka duže trajao i bio sigurniji za vožnju. Ali sve to iziskuje neke troškove, za koje nije svaki vlasnik spreman da izdvoji novac.

Kada je reč o novosadskim serviserima, mali ili nulti servis košta od 1.000 do 1.500 dinara i podrazumeva podešavanje novog ili polovnog bicikla – štelovanje kočnica i menjača, proveru pogonskog sistema, proveru i dotezanje svih šrafova na biciklu, proveru pritiska u gumama.

Za sezonski servis je potrebno izdvojiti od 1.900 do 2.500 dinara, a za taj novac dobićete štelovanje kočnica i menjača, proveru pogonskog sistema, proveru i dotezanje svih šrafova na biciklu, proveru pritiska u gumama, dotezanje srednjeg pogona, dotezanje upravljača, dotezanje šolja upravljača, podmazivanje bužira i sajli (po potrebi), podmazivanje menjača i podmazivanje lanca.

Generalni servis je i najskuplja stavka koja iziskuje 4.300 do 4.700 dinara, a obuhvata demontažu svih komponenti sa rama, podmazivanje svih ležajeva na biciklu (ležaj pogona, upravljača, prednje i zadnje glave), pakovanje komponenti na bicikl, detaljno štelovanje kočnica i menjača, centriranje točkova, kontrolu i dotezanje svih šrafova.

Cene pomenutih servisa u gotovo svim većim novosadskim servisima su identične, a računica pokazuje da je isplativije bicikl servisirati, nego ga ostavljati na pojedinačnim popravkama – kako nešto zaškripi.

Uvek se u takvim popravkama otkrije još neka “sitnica” za srediti, pa na kraju kalkulacija izbegavanja servisa više udari po novčaniku.

Ipak, činjenica je da nije moguće izbeći kvarove i troškove koji isti iziskuju. Kako smo saznali od novosadskih majstora, što je bicikl vredniji – to je i popravka skuplja. Ali bi trebalo da se dvotočkaši u koje se pri kupovini uloži više – ređe kvare.

Priča o servisiranju bicikla se ne bi mogla zaokružiti bez lokalnih majstora koji funkcionišu po principu “dobar glas daleko se čuje”, ali i dobra cena, jer je poznato da su ovi majstori koji rade u improvizovanim dvorišnim radionicama dosta povoljniji od vodećih prodavnica dvotočkaša.

Izvor: blic.rs

Komentari