Nemačka vlada želi veći broj kargo bicikala na ulicama

Izgleda da sad već čuvena izjava Angele Merkel da je Nemačka biciklistička nacija nije bila samo protokolarna izjava koju je dala prilikom otvaranja sajma Eurobike 2013. godine. Ova zemlja ulaže otprilike 80 miliona evra u razvoj biciklističke infrastrukture a od nedavno su joj se na agendi našli i kargo bicikli. Nemačka je prva zemlja Evropske unije koja je u master plan biciklizma stavila poseban odeljak koji se odnosi na kargo bicikle i razvoj infrastrukture za njihovu veću upotrebu.

Portparolka Ministarstva saobraćaja Birgita Voringen nedavno je navela da više od tri četvrtine svih putovanja u Nemačkoj čine putovanja kraća od 10 kilometara. Imajući ovo u vidu ona je navela da kargo biciklima može da se obavlja dostavljanje velikog broja dobara. „To je dobar način prevoza koji ne stvara buku i zagađenje“, navela je Voringen.

Pored ovoga, nemačka Vlada je prošle godine podržala održavanje konferencije o keteringu i dostavi hrane na kargo biciklima i izradila vodič o tome. Da se ne radi o sporadičnoj podršci povećanju upotrebe kargo bicikala u nemačkim gradovima jasno je samom činjenicom da je u poslednji master plan za biciklizam nemačka Vlada dodala odeljak koji se odnosi na kargo bicikle.

Ako svemu ovome dodamo i da je prilikom prošlogodišnje posete sajmu Eurobike 2013 nemačka kancelarka Angela Merkel posebno izrazila interesovanje za Winorin bicikl Hercules Rob Cargo možda dođemo do razloga promene politike prema kargo biciklima.

Feliks Puelo, šef proizvodnje u Vinori, posle istorijske posete Merkelove sajmu Eurobike i štandu ovog proizvođača, naveo je: „Rekla je da ranije nije ni znala da je moguće kupiti takav bicikl, ali je odmah videla zašto on može da bude veoma praktičan u gradu“. Model Hercules Rob Cargo Merkelovoj se posebno dopao jer se njime može preneti veći broj stvari i namirnica pa ga smatra praktičnim za porodice koje žive u gradovima.

MERKELOVA NA VINORINOM ŠTANDU

MERKELOVA NA VINORINOM ŠTANDU

Čini se da će glavni izazov biti prilagođavanje biciklističke infrastrukture kargo biciklima. Redovna infrastruktura često može da bude preuska ili nedovoljno razvijena i za „teškaše“. Ovo iziskuje kako veća novčana davanja tako i korigovanje postojećih planova, što sve zajedno može da predstavlja faktor koji će odvratiti ili usporiti vlasti u aktivnostima koje se tiču podsticanja upotrebe kargo bicikala.

Ipak, neki su već počeli da se snalaze i sa postojećom infrastrukturom. Tako je logistički gigant UPS počeo da koristi kargo bicikle za dostavu u šest nemačkih gradova. Da li će ovaj trend rasti zavisi i od mera nemačkih vlasti koje treba da poguraju talas masovnije upotrebe kargo bicikala.

Da li možete da se setite kada ste poslednji put videli kargo bicikl u Srbiji?

Danilo Ćurčić/ Bajsologija.rs     Foto: ADFC 

Komentari