Kako izgleda borba za ulice za bicikliste u Visbadenu – robot koji crta biciklističke staze koje treba sagraditi

, / 06.06.2014
Do sada smo videli različite pristupe u borbi za više prostora za bicikliste – kritične mase, proteste, dopise, konferencije, kampanje i druge načine borbe. Ipak, ono što se dešava u Visbadenu, zvanično najgorem gradu za biciklizam u Nemačkoj prevazilazi sve što smo mogli i da zamislimo. Radi se o robotu koji na mapi grada iscrtava rute kojima bi trebalo izgraditi biciklističke staze.

Kreativci iz agencije Radwende  spojili su nove tehnologije, biciklizam, aktivizam i mnogo štošta i napravili nešto nesvakidašnje – robota koji na mapi Visbadenaiscrtava rute koje koriste biciklisti ovog grada. Cilj ovog projekta je izgradnja biciklističkih staza na mestima koja biciklisti Visbadena najviše koriste. Ovaj robot prati „tragove“ koje preko svoje aplikacije ostavljaju biciklisti da bi potom te tragove prikupio na jednom mestu i iscrtao na mapi grada.

foto3

Robot se trenutno nalazi u lokalnom muzeju gde svakog dana iscrtava novu rutu prateći jednog biciklistu preko posebne aplikacije za pametne telefone koja je sastavni deo projekta. Kako robot svakodnevno dobija nove informacije, rute koje se najčešće koriste svakog dana postaju sve deblje i deblje, pokazujući gradskim vlastima „put“ za izgradnju  grada koji je više usmeren ka biciklistima.

Razultat svega nije samo prikupljanje informacija o popularnim biciklističkim rutama u gradu već i umetničko delo. Izvršni direktor agencije Radvende, Peter Post kaže: „Lepo je jer svaki crtež robota izgleda drugačije i ima svoju posebnu priču. Ljudi se trude da na mapi grada pronađu rute koje su sami napravili.“

foto122

Ako ste mislili da je tu kraj – nije! Za 150 evra svaki biciklista ili biciklistkinja može da kupi jedinstveni „print“ a broj novih biciklista koji su korisnici aplikacije u danu kada se obavlja kupovina – smanjuje cenu za 1 evro.

Ova kreativna agencija se ni tu ne zaustavlja. Njihovi zaposleni i sami koriste aplikaciju a svi oni koji voze bicikl na posao umesto automobila ukupno 77 dana u godini dobijaju jedan slobodan dan.

Iz naše perspektive ovaj projekat izgleda kao ilustracija borba za više prostora za bicikliste koja kod nas dolazi sledećeg milenijuma.

Danilo Ćurčić/bajsologija.rs         Fotografije: Radwende

Komentari