Iznajmljivanje prevoza bus plus karticom? Evo detalja o najavljenom sistemu javnih bicikala

Kada Beograd dobije sistem javnih bicikala koji bi, prema najavama, trebalo da zaživi u martu sledeće godine, polovina će biti električni, a u planu je da se bicikli iznajmljuju na osnovu BusPlus kartica.

Raspisivanje međunarodnog tendera za postavljanje sistema javnih bicikala u prestonici novi je krupan korak ka konačnom uvođenju ovih dvotočkaša u sistem javnog prevoza.

Tender bi trebalo da bude okončan posle tri meseca od raspisivanja, a posle izbora privatnog operatera, grad bi trebalo da sa njim osnuje zajedničko preduzeće, da se nabavi oprema, sredi 150 stanica i da se postavi 900 do 1.000 običnih i elektrobicikala.

Ovim projektom biće obuhvaćeni Stari grad, Palilula, Vračar i Savski venac, Novi Beograd, Zemun, kao i Ada Ciganlija, do koje postoji biciklistička staza.

Na električni pogon biće polovina bicikala. Svi „velosipedi“ moraće da budu „pametni“. Svaka stanica biće opremljena stalcima za parkiranje i zaključavanje bicikala i punjačima za elektrobicikle, a dvotočkaši će morati da budu dostupni danonoćno cele godine.

Stanice će imati i softverski sistem za preuzimanje dvotočkaša. Za sada se ne znaju cene iznajmljivanja, ali okvirno sat rente običnog bicikla biće oko 60 dinara, a elektro – 80.

Plan je da se bicikli iznajmljuju i na osnovu personalizovanih i nepersonalizovanih BusPlus kartica skeniranjem barkoda sa njih, kao i da prvih pola sata bude besplatno i to da bi se popularizovala vožnja biciklom. Jedna od ideja je i uvođenje godišnje članarine.

Kako je ranije pojašnjeno, ukupna vrednost projekta bila bi 442.632.022 dinara bez PDV (3,7 miliona evra). Ideja je da grad i privatni operater u zajedničkom privrednom društvu imaju vlasništvo u skladu sa uloženim i da na osnovu toga dele i dobit.

Kako je ovih dana precizirao zamenik gradonačelnika Goran Vesić, privatni partner imaće obavezu da 50 stanica sa 300 javnih bicikala postavi do marta 2020. godine, polovinu do jula naredne godine, a čitav sistem već do kraja 2020.

Do tada bi grad trebalo i da raširi biciklističku mrežu koja, kako se ističe u odluci gradske skupštine, trenutno iznosi 77 kilometara i to uglavnom na teritoriji Novog Beograda i Zemuna.

Izvor: srbijadanas.com

Komentari