Fixie corner – blog za zaljubljenike u fixie bicikle i sve oko njih
Kako si pored činjenice da se baviš fixie biciklima došao i na ideju da pokreneš blog, potreba za okupljanjem ljudi koji dele iste probleme i interesovanja sa tobom ili nešto drugo?
– Fixie biciklima se bavim poslednje tri, a moje interesovanje za njih traje već oko sedam godina. Sve to vreme želeo sam da nađem istomišljenike sa kojima bih mogao da delim iskustva. Na ideju za pokretanje bloga sam došao baš iz prethodno navedenog razloga, a i zato što ništa slično ne postoji kod nas i ljudi su malo ili ni malo upoznati sa ovom vrstom bicikala. Želim da ljudima iz Srbije približim fixie. U samoj realizaciji sam imao veliku pomoć moje devojke koja mi je pomogla da osmislim naziv bloga, ali mi i daje razne ideje za nove teme o kojima bih mogao pisati.
Na tvom blogu ima dosta tekstova o tome kakva su bila tvoja prva iskustva sa fixie biciklima, kako si učio kroz proces pravljenja i sređivanja svojih bicikala. Sve deluje jako jednostavno. Da li je baš tako?
– Sada, kada već jako dobro poznajem fixie i sve probleme do kojih može doći tokom sklapanja, mogu reći da je jednostavno, ali pre tri godine kada sam prvi put sklapao odgovor sigurno ne bi bio ovakav. Zaista nije bilo lako shvatiti kako izabrati svaku od komponenti tako da bicikl bude što kompaktniji.
Kako nalaziš delove i komponente koje su ti potrebne za bicikle, da li ima neko tajno mesto u Srbiji ili se snalaziš kao i svi ostali (prijatelji, rodbina, posete inostranstvu…)?
-Zapravo to je nekako i najveći problem kod sklapanja fixie-ja u našoj zemlji, pored cene. Kod nas je gotovo nemoguće pronaći komponente, a naročito kvalitetne. Svakodnevno posećujem sajtove sa oglasima i povremeno se desi da pronađem neki dobar deo. Takođe, do delova se može doći i preko jednog čoveka koji ih nabavlja iz Mađarske. I, na kraju, sve što ne mogu da nađem ovde ili preko neke veze, kupim sam prilikom posete inostranstvu. Ako želite dobar fixie morate biti snalažljivi.
Pored sklapanja fixie bicikla, tu je i čitav blogpost o različitim načinima kočenja na ovim biciklima. Iskreno, koliko ti je trebalo da naučiš? Da li ipak imaš kočnice na svom biciklu?
-Trebalo mi je sigurno oko pola godine dok nisam savladao, a problem je najviše bio u glavi jer mi je bilo teško da se opustim, a kada sam tu barijeru prešao kočnice sam skinuo. Vožnja bez kočnica je daleko uzbudljivija, a samim tim i fixie izdvaja od drugih bicikala. Naravno dok niste skroz sigurni ne skidajte kočnice. 🙂
Na sadašnjem biciklu imam obe kočnice, jer sam bicikl kupio u Austriji, a po njihovom zakonu svaki bicikl mora da ima dve odvojene kočnice. Planiram da ih skinem jer je bicikl lepši bez njih, a ionako ih ne koristim.
Koji bicikl sada voziš i da li imaš planove za nešto novo?
-Trenutno vozim Leader 735 iz 2014. godine i apsolutno uživam u svakoj vožnji. U planu mi je da nekada u budućnosti vozim Leader 725 jer je to moj bicikl iz snova.
Pre nekoliko meseci smo imali najave nadležnih da će se za sve bicikliste i biciklistkinje uvesti obavezno nošenje svetloodbojnih prsluka. Šta misliš o ovoj ideji?
-Mislim da je svakako potrebno povećati vidljivost biciklista, ali da prsluci nisu najbolje rešenje. Smatram da bi dovoljno bilo da se nose reflektujući kajiševi oko struka ili trake koje se stavljaju oko zglobova na nogama koje već duže vreme postoje u svetu.
Omiljena vožnja biciklom?
-Moja omiljena vožnja biciklom je lagana gradska vožnja posle ponoći sa mojom devojkom. Tada u gradu nema gužve, pa nas dvoje, sa naša dva bicikla opremljena svetlima, krećemo u vožnju koja je savršena za kraj dana.
Danilo Ćurčić/bajsologija.rs
Fotografije: Marko Rakić/fixiecorner