Da li su ti kočnice na bajsu ispravne?

Često pričamo o tome koliko je za bezbednost biciklista bitna infrastruktura, osvetljenje i savesno ponašanje učesnika u saobraćaju. Jedna od tema koju do sada nismo pominjali jesu - kočnice. Kako tehnički pregled za bicikle nije obaveza, već se svodi na savesnost bicikliste - evo podsetnika koliko su kočnice zaista važne.

Kamerom zabeležen sudar bicikliste i autobusa koji se dogodio pre nekoliko dana u Mančesteru u prvom trenutku je izazvao brojne reakcije. Javnost je reagovala kako na vozača autobusa koji nije zaustavio autobus i pomogao povređenom biciklisti, tako i na biciklistu koji je prošao na crveno svetlo na semaforu.

U obrtu koji je usledio, vozač je izjavio da je autobus zaustavio nešto dalje kako bi se vratio i pomogao biciklisti. “Biciklista je imao dosta sreće i imao je samo jednu posekotinu na ruci. U odbranu bicikliste ide i to što mu je pukla sajla kočnice i nije mogao da se zaustavi.” – naveo je vozač u svojoj izjavi za lokalne novine.

Na YouTube kanalu gde je video objavljen, javio se i biciklista: “Ja sam u pitanju. Mislio sam da ću proći pre crvenog svetla, zbog toga sam brzo vozio. Shvatio sam da neću uspeti, pritisnuo sam prednju kočnicu. Sajla je pukla. Nedovoljno vremena da usporim zadnjim točkom na mokroj podlozi. Nije zabavno.”

Nastavio je: “U pitanju je fiksirani zadnji točak, prednja kočnica je za hitno kočenje, pritisak pedala unazad daje kontrolisano ali sporije kočenje zadnjim točkom, tako da to što vidite sam ja dok pritiskam nazad koliko god mogu ali je nikakva podloga na putu i bilo je mokro.”

Prema zakonima Ujedinjenog Kraljevstva (ali i u Srbiji), bicikl mora da ima prednju i zadnju kočnicu. Korišćenje zadnjeg fiksnog kočenja, u slučaju kvara na prednjoj kočnici svakako će mnogo toga zavisiti i od vaše veštine vožnje i snage kočenja nogama.

U svakom slučaju – servisirajte kočnice redovno!

Izvor: nsbi.org.rs

Komentari