Cirih zbog biciklista testira nove tramvajske šine
U ovom slučaju ne radi se ni o čemu novom i inovativnom što već nije izmišljeno u biciklističkoj Meki – Holandiji. Punjenje šina gumenim profilima je već otpočelo u ovoj zemlji, gde se posebno primenjuje na raskrsnicama a jedan broj raskrsnica u Amsterdamu je već izmenjen tako da sprečava padove do kojih dolazi zaglavljivanjem točkova bicikala.
U početnoj fazi projekta koji će se testirati u Cirihu, planirano je da se na nedavno renoviranom delu tramvajske mreže postavi preko 90 metara gumene podloge koja ispunjava prazan prostor tramvajskih šina.
Od novopostavljenih gumenih profila se očekuje ne samo da mogu da izdrže teret prelaska tramvaja, već i da izdrže posipanje tramvajskih šina i asfalta solju i drugim sredstvima koja sprečavaju pojavu poledice i snega na putevima.
Cirihu je ovo drugi pokušaj da napravi tramvajsku infrastrukturu koja neće biti „neprijateljski raspoložena“ prema biciklistima.
Prethodni put, usled prebrzog propadanja gumeni dodatak je morao da se zameni ubrzo nakon postavljanja. Zbog toga su sada proizvedeni potpuno novi šinski profili koji dozvoljavaju više prostora za kretanje pa gumene trake koje ispunjavaju šine neće biti sečene točkovima tramvaja.
Inače, prvi rezultati testiranja u Cirihu očekuju se na proleće sledeće godine.
Danilo Ćurčić / Bajsologija.rs