Biciklisti crne ovce u srpskom saobraćaju
![](https://bajsologija.rs/wp-content/uploads/2013/07/artist_impression_mandible_st.jpg)
Jedino na Dunavskoj ruti svaka raskrsnica ima svoj broj, pa tako biciklista tačno da zna gde se nalazi. Pošto su table često na meti kradljivaca, Ministarstvo turizma svake godine izdvaja i po 10.000 evra kako bi se ponovo obeležila ruta. Problem je što nema dovoljno sredstva za održavanje tabli na rutama u drugim delovima Srbije, pa su one praktično neupotrebljive iako su na početku bile obeležene. Takođe, veliku investiciju predstavlja i izdavanje mape pa za mnoge rute i ne postoji karta – objašnjava Jovan Eraković, osnivač sajta „Ciklonaut“.
Dunavska ruta dugačka je u Srbiji 665 kilometara i sastoji se od asfalta, makadama i zemlje. Na ovoj ruti problematične su tri deonice.
– Na delu od Novog Sada do Sremskih Karlovaca biciklisti moraju da voze uzbrdo, i to saobraćajnicom, a tu ima dosta vozila. Takođe, na deonici od Batajnice do Beograda i od Pančevačkog mosta do Pančeva ne postoji alternativa. Recimo, zbog intenzivnog saobraćaja ruta prema Pančevu vodi na nasip koji je često blatnjav – ističe Eraković i dodaje da je Dunavska ruta deo Euro Velo rute, koja spaja Atlantik i Crno more.
Biciklistističke rute postoje i u Vojvodini, istočnoj i zapadnoj Srbiji, gde je pre nekoliko dana obeleženo čak 15 trasa u dužini od 400 kilometara. U tek pokojem većem gradu postoje biciklističke staze koje su, za razliku od ruta, fizički odvojene od saobraćajnica i u potpunosti asfaltirane. U Beogradu ukupna dužina biciklističkih staza iznosi skoro 65 kilometara. Da bi kroz Srbiju vodila biciklistička staza, potrebne su ogromne investicije.
– Reč je o milionima evra. Moguće je da u narednih desetak godina stigne novac za biciklističku stazu kroz Srbiju jer u EU ona ima isti značaj kao autoput – prognozira Eraković.
Izvor: 24sata