Trotoari ili kolovoz, da li će novi zakon staviti TROTINETE na svoje mesto?
Kad god je moguće treba ih voziti biciklističkim stazama.
Kako piše “RTS”, građani se već danima zgražavaju nad snimkom električnog trotineta koji juri brzinom od 80 kilometara na sat. Od kada trotineti uopšte mogu da idu tolikom brzinom? Da li će novi zakon konačno staviti na svoje mesto trotinete i koje je to mesto – trotoar ili kolovoz?
Od kada je kupio električni trotinet, Vukan automobilom ne ide do grada, ni na trening. Čak ni teška sportska torba nije problem.
– Sve što može da bude u krugu od da kažemo možda tri kilometra ja bih rekao da je bolje trotinetom nego bilo čim drugim. Pogotovu baterija mu traje 20 kilometara tako da to uopšte ije problem. Ovako mislim da nema potrebe da se pali auto za relaciju do dva tru kilometra, trotinet je baš idealan za to – kaže Vukan Terzić.
Prodaja je porasla skoro za trećinu. Starosne granice nema.
– Generalno krenula je prodaja bolje u odnosu na prošlu godinu sigurno da je skočila za nekih 20 do 3o odsto. Generalno ono što gledaju što se tiče same baterije da može da izdrži barem neki domet od nekih 25 kilometara, a nešto najbrže što otprilike sami trotineti mogu da razviju je do 20 kilometara na sat, što je svakako da kažemo za neke potrebe možda i previše – kaže prodavac Nebojša Maksimović.
Zakon bi trebalo da bude završen do kraja godine
Sve popularnije prevozno sredstvo će svoje mesto dobiti u novom zakonu o bezbednosti u saobraćaju, koji bi trebalo da bude završen do kraja godine. Dotle, važne su preporuke, trotinetima nije mesto na saobraćajnicama. Kad god je moguće treba ih voziti biciklističkim stazama.
– Ako vozi pešačko biciklističkom stazom ne bi trebalo da se kreću brzinom većom od 10 kilometara na sat . Ukoliko nema u samoj infrastrukturi biciklističkih staza preporuka je da se vozi trotoarom, ali uz veliki oprez jer trotoar je prostor koji je namenjen pešacima i oni nikako ne očekuju da će im neko sa svih strana prolaziti trotinetom – kaže Jasmina Milošević, v. d. direktora Agencije za bezbednost saobraćaja..
Ističe da je preporuka ukoliko se kreću trotoarom da ne smeju ići brzinom koja je veća od brzine hoda, a to je nekih 6 kilometara na sat.
Čovek koji je trotinet vozio po auto-putu napravio je prekršaj, kažu stručnjaci. Iako vožnja električnih trotineta još nije zakonom definsiana, zakonom je precizno utvrđeno ko sme da se kreće auto-putem.
U Francuskoj kazne i do 1.500 evra
– Od prvih troptineta koji su išli nekih 10 kilometara na sat, mi već sada imamo trotinete, takozvane e-trotinete koji se kreću brzinom i većom od 50 kilometara na sat, zato je vrlo važno da se oni precizno i jasno definišu da bismo možda kao i Holandija koja je za njih koji idu brže i uvela i obavezne registarske tablice i položen vozački ispit i obaveznu zaštitnu opremu – kaže Miloševićeva.
U Francuskoj će, izmenom zakona, trotinetima biti zabranjeno kretanje trotoarom i moraće da se voze ili biciklističkim stazama ili kolovozom. Ako zakon prekrše, vozače će čekati kazne od 35 do 1.500 evra.
U Austriji je zabranjeno korišćenje mobilnih telefona na trotinetu, ali je dozvoljena koja čašica alkoholnog pića više, tako da vozač neće biti kažnjen ako ima do 0,8 promila alkohola u krvi.
IZVOR: blic.rs