Toni’s Recycles – specijalizovani servis za reciklirianje starih bicikala
Imaš jako puno iskustva u svetu biciklizma, da li možeš da nam kažeš nešto o svojim počecima?
Servisiranjem bicikala sam počeo da se bavim davne 1989. u lokalnom biciklistickom klubu „Pobeda“. Ovaj klub me uputio na tromesečni kurs za popravku bicikala u jednoj od najvećih fabrika bicikala u to vreme u našoj zemlji – „Unis“ iz Sarajeva. Prilikom prvog susreta sa bajsevima i ja sam pomislio ono staro „nije to ništa, to je samo bicikl“ ali sam ubzo uvideo da je tema dosta šira nego što se čini. Posle kraćeg vremena sam odlučio da se osamostalim i otvorio sam svoj servis. Kako je priča dobila šire razmere udružio sam se sa poznanikom i otvorili smo u to vreme prvu ozbiljnu biciklističku radnju koja je imala bicikle, delove, opremu i servis.Posle toga, 2001. godine odlazim za Austriju i počinjem da radim za najvećeg dilera Cannondale bicikala u Austriji, prodavnicu Cyclopia.
Kakvo je iskustvo raditi u Austriji sa biciklima, da li mnogo zaostajemo u bici svetu za njima?
U Austriji sam stekao veliko iskustvo i znanje.Raditi u Austriji u jednom bike shopu je zaista veliko zadovoljstvo za svakog zaljubljenika u svoj posao kao što sam ja.Na prvom mestu bih pomenuo alat koji se koristi za servisiranje ( čitaj: Park Tool i Campagnolo), tu su naravno i High Tec bicikli zajedno sa delovima.Sve vreme dok sam radio u servisu sam učio. Tu sam naučio ne samo osnove nego sam ušao dosta duboko u temu sevisiranja suspenzija i hidrauličnih kočnica kao što su Cannondale,Rock Shox,Fox,Manitou, Avid Shimano. Ne mogu reći da mi je bilo teško tamo da radim pre svega jervolim, da ne kažem obožavam, svoju struku. Bez bicikala bi moj zivot bio prazan.Moram napomenuti i to da ni jednog trenutka, pogotovo na početku moje radne karijere u toj zemlji, nije bilo jezičke barijere jer smo pričali „biciklističkim jezikom“.Ni jednog trenutka se nisam osećao kao stranac a to je velika privilegija koja se ne može rečima opisati.
Posle sticanja iskustva u Austriji odlučio si da se vratiš u Srbiju?
Po povratku u Srbiju počinjem sa radom u Planet bajku, jednom od najvećih dilera bicikala,opreme i delova u Srbiji. U želji za novim iskustvima i znanjem odlazim u Dubai u ako ne najbolju, onda sigurno jednu od pet najboljih radnji sa biciklama na svetu.Promena u mentalitetu je učinila svoje tako da od nedavno počinjem sa „Toni’s Recycles“.
Kako si došao na ideju da otvoriš sopstveni servis za recikliranje bicikala?
Kako sam dugo u svetu bicikala prateći svetske trendove došao sam na ideju da pokrenem “Toni’s Recycles”. Moj cilj je da od starih bicikala napravim ne samo nove nego i bolje od toga – bicikle sa novom bojom i novim delovima, gde je mogucnost kombinacija skoro pa bezgranična i gde se pojedincu daje mogućnost da izrazi svoju individualnost kroz dizajn svog bicikla uz moju stučnu pomoć.
Kako zapravo izgleda tvoj posao na servisiranju ili recikliranju jednog bicikla?
Što se tiče mog servisa sistem rada je sličan onom koji sam naučio u Austriji.Kada se donese bicikl na servis,moram prvo da saslušam vlasnika „na sta se žali pacijent“ i koje probleme ima u toku vožnje a onda pristupam detaljnoj proceni situacije.Dešava se neretko i da sam provozam bicikl i procenim. Na primer, često od biciklista čujem: „dok vozim bicikl čini mi se da zadnji točak ide u osmicu”. Naime,spoljnа guma u većini slučajeva pravi problemjer popusti spoljašnje platno na sastavu sa felnom koje rezultira „sevanjem“ točka u stranu. Posle detaljne procene situacije bicikl se kompletno opere jer želim svojim klijentima da pružim kvalitetan servis u koji je uključeno i pranje bicikla iz razloga što je i meni lakše da radim sa čistim biciklom,a i vlasnik će se bolje osećati kada bude vozio opran, čist i servisiran bicikl.Bicikl se kači na radni stalak i tek onda se vrši servisiranje.Posle svakog servisa se obavezno testira jer bicikl priča jednu priču dok je okačen bez težine vozača na stalku,a sasvim drugu kada se optereti. Kada se uverim da je bicikl u potpunosti funkcionalan predajem ga vlasniku i time se servis zavrsava. Naravno, daje se i jednogodišnja garancija kao pečat kvalitetnog servisa.
Kako se snalaziš za uvoz rezervnih delova i komponenti?
Ono što se može naći u našoj zemlji od delova rado koristim.Ali komponente koje su nedostupne kod nas uglavnom uzimam iz inostranstva što ne spada u lak deo posla.
I za kraj, kako izlaziš na kraj sa klijentima koji ne znaju šta hoće, da li baš svakome može da se pomogne da dobije super bajs?
Klijentu koji bi hteo da svom biciklu da nov izgled i bolju funkcionalnost a nije siguran šta tačno želi-stojim na raspolaganju. Što se tiče samog farbanja bicikla dizajnerski mogu dosta da pomognem time što preporučujem dizajn u odnosu na ram kakav klijent poseduje.Da li ima tanke ili debele cevi,da li je od čelika,aluminijuma ili karbona -od toga zavisi novi izgled bicikla.Naravno, sve to u saradnji sa klijentom. Što se tiče delova,oni delovi koji se mogu dovesti u prvobitno stanje se poliraju do visokog sjaja,a po potrebi se i lakiraju a ono što je za zamenu se menja novim brendiranim delovima. Zaista ne preporučujem tzv. „kineske komponente“ jer njihova ugradnja ne daje rezultatе koji može da se poredi sa brendiranim komponentama kao što su Shimano,Sram ili drugi. I za kraj sve te delove treba podesiti i uštelovati do perfekcije.
Ako ste zainteresovani da sredite svog dvotočkaša, možete se obratiti Toni’s Recycle servisu.
Fb strana: https://www.facebook.com/TonysRecycles
Danilo Ćurčić / Bajsologija.rs