Šabac ulaže deset miliona dinara u biciklističke staze
Za razliku od razvijenijih zemalja, kao što su Holandija i Danska, gde je taj prosek iznad 50 odsto, u Srbiji se prednost uglavnom daje automobilima. Praksa u tim zemljama pokazuje da se biciklima brže dolazi do radnog mesta, štedi novac za gorivo i što je naročito značajno smanjuje zagađenje okoline. Pri tom fizička aktivnost znatno doprinosi zdravlju.
U Šapcu od pre tri godine znatno se više ulaže u biciklističke staze. Tako je centar grada, sa gradskim trgom otvoren za bicikliste, a odatle vode biciklističke staze do sportsko-rekreativne zone na Starom gradu. Postoje i biciklističke staze u južnom delu grada, pored kasarne, a takođe i deo prema istočnoj industrijskoj zoni i „Zorki“. Ranije je to bila veoma prometna staza, jer su radnici „Zorke“ u velikoj meri koristili bicikle.
U ovoj godini iz gradskog budžeta planirano je deset miliona dinara da se uloži u nove biciklističke staze i njihovo povezivanje. Uz to kod značajnijih institucija ugrađene su instalacije za prihvat bicikala. Povoljna okolnost jeste ta što je Šabac urbanistička rešenja uveo po ugledu na Austriju, tako da su ulice prave i široke.
Prekretnica u novom izgledu grada bilo je uređenje centralnog gradskog trga. Sve do 2014. godine trg se koristio u druge svrhe, čak je polovina bilo parkiralište, a otežavajuća okolnost što su glavnu reč vodili arhitekte iz Beograda. Bila je čak planirana i gradnja dvospratnice ispred hotela „Sloboda“, što bi potpuno zatvorilo trg. Mladi šabački urbanisti i arhitekte uredili su trg po modelu iz Kopenhagena, potpuno otvorenom za građane. To je doprinelo da on postane mesto za šetnju i ratne manifestacije, za susretanja i pogotovo za decu i njihovu igru. Uz povećanje biciklističkih staza planirano je da se prošire parkovske površine, a za to je namenjeno čak 300 hektara, i to pored Save.
IZVOR: danas.rs