Moda iz Silicijumske doline stigla i u Srbiju: Električni trotinet košta 300 evra, a zbog brzine vožnja će biti uređena zakonom

, / 25.06.2019
Električni trotinet postao je dobar način za "probijanje" kroz gradsku gužvu ali i jednostavno prevozno sredstvo koje može dostići brzinu od 40 kilometra na sat. Nešto što smo koristili u jednom periodu detinjstva, a zatim ga "prerasli", danas je postalo sinonim za prevoz do posla, doduše nešto malo modernizovan.

Sve više dobijaju na popularnosti, a električne trotinete voze uglavnom poslovni ljudi. To je “moda” koja je stigla iz svetskog centra tehnologije – Silicijumske doline u Kaliforniji. Dok je u Evropi skoro ceo javni prostor “prekriven” ovim dvotočkašem, Srbija se polako približava istoj slici.

Električni trotineti novi vid brzog prevoza do posla

Prosečna cena takvog trotineta je oko 40.000 dinara, a kao jednu od glavnih pogodnosti korisnici navode to što je lak za korišćenje i sklopiv, pa tako ne pravi problem oko parkiranja, kao na primer automobil.

Razlikuju se po tome što neki mogu da razviju brzinu do 15 kilometara na sat, a neki čak i do 40 kilometara na sat. Još jedan od razloga zašto je sve popularniji je to što poslovni ljudi dosta brzo mogu da stignu na posao, pritom ne razmišljaju o gužvi u saobraćaju niti o utrošenom gorivu.

Kako se u prodavnicama ističe, može da se puni preko bilo koje standardne utičnice. U slučaju da se baterija isprazni tokom vožnje, kretanje sasvim jednostavno može da se nastavi, kao nekada – odgurivanjem nogom.

Kao jedan od ključnih strateških razloga korišćenja električnog trotineta navodi se odvraćanje ljudi od automobila, koji zagađuju životnu sredinu i stvaraju saobraćajne gužve.

Velika upotreba električnih trotineta iznenadila građane i zakonodavstvo širom sveta

Nedavno je objavljeno da će novi Zakon o bezbednosti saobaćaja u Srbiji, između ostalog, regulisati i vožnju električnih trotineta. Trenutno se kreću trotoarom, a jedan od stavova je da treba da im se omogući da idu trotoarom ako se kreću do šest kilometara na sat, a ako se radi o bržim trotinetima da idu biciklističkim stazama.

Uglavnom se kreću trotoarom, a u nekim evropskim zemljama je dozvoljeno da se kreću javnim saobraćajem i to isključivo za trotinete koji razvijaju veće brzine.

U Francuskoj će, na primer, do kraja godine biti zabranjeno kretanje trotoaraom i trotineti će se kretati biciklističkim stazama ili će učestvovati u javnom saobraćaju.

U Holandiji su za električne trotinete propisane registarske tablice, a uslov za upravljanje je starost vozača od najmanje 16 godina, vozačka dozvola i obavezno nošenje kacige za one koji mogu da razviju brzinu već od 25 kilometara na sat. U Belgiji i Sloveniji je dozvoljeno kretanje električnih trotineta trotoarom, dok je recimo u Sloveniji kazna ako su u javnom saobraćaju, čak 500 evra.

Izvor: blic.rs

Komentari