Ekspedicija Anapurna 2014 – vožnja na 5.000 metara nadmorske visine!
Ekspedicija Anapurna 2014 prva grupno organizovana ekspedicijaiz Srbije.Kako ste uopšte došli na ideju da krenete u ovu ekspediciju?
Ideja o odlasku na Himalaje i „Anapurna trek“ je počela pre par godina, posle par izazova koje smo uradili i dosta interesantnih predela koje smo obišli biciklama. Neke kockice su se spojile ovom prilikom i odlučeno je da se krene put Nepala da vidimo i doživimo neka nova iskustva na novim interesantnim i dosta opasnim putevima.
Koliko je teško u „našim“ uslovima pripremati ovakvu ekspediciju i kako se pripremate za borbu sa velikim visinama na kojima će se voziti ekspedicija?
U našim uslovima gde živimo to je maksimalno teško. Najveći problem su naravno finansije. Transfer do Katmandua, troškovi organizacije i troškovi svih potrebnih dozvola su stvarno visoki. Osim same organizacije puta koji ide do najsitnijih detalja, moramo imati i visoko kvalitetnu opremu i bicikle što je skoro pa nemoguće imati u Srbiji.
Što se tiče borbe sa visinskim pripremama, dobar deo ekipe je već imao iskustvo sa time, pa znamo šta nas očekuje. Član ekipe Uroš Kojić se u svom sportu najviše dotiče takve vrste treninga, tako da će nam pomoći u prilagođavanju i priremama tela za rad u teškim hipoksičnim uslovima, a planiramo i nekoliko visinskih priprema pre samog odlaska.
Iako vožnja Anapurna 2014ne može da se uporedi sa drugim vožnjama, zanima nas kakva ste iskustva imali u dosadašnjim turama koje ste vozili, do Hilandara i Istanbula?
Putovanja koja smo do sad uradili u samom startu nisu ni približno ista kao vožnja Anapurnom. Naime, put do Hilandara i Istanbula je bio prezahtevan.Morali da vozimo po 12-13 sati dnevno, ali po relativno „kulturnim“ predelima i naravno na asfaltu,dok nas na Nepalu očekuje totalno druga priča.Čak su i pripreme totalno drugačije od priprema, recimo za put do Istanbula. Sad moramo da obratimo pažnju na tehnike vožnje bicikle po šumi i nepristupačnim terenima. Takođe,moramo da pripremimo organizam za težak fizički rad na velikim nadmorskim visinama što je daleko teže uraditi nego pripremati se za long distance ture gde je potrebno voziti što duže u toku dana.Naravno, hteli bismoda napomenemo da na Himalajima nećemo imati najveći stres koji može da se doživi na bicikli, a to je saobracaj, i nećemo imati „lepo iskustvo“ ulaska biciklom u Istanbul preko autoputa sa 5 traka, gde smo jedva izvukli živu glavu.
Kojim putem će ići ekspedicija i šta sve obilazite tokom ture Anapurna 2014?
Po sletanju u Katmandu, glavni grad Nepala, plan je da se obiđu kulturno-istorijski spomenici, jer je cilj ovog puta da se upoznamo i sa drugom kulturom i ljudima koji tamo žive. Da predstavimo našu dragu zemlju u što boljem svetlu i da napravimo možda neka nova prijateljstva. Obićićemo Budin hram, hram Bogu Šivi i neke od znamenitosti u samom gradu, poput Durbar trga i stare dinastijske palate.Nakon toga, red dolazi na vožnju. Krećemo iz jednog malog mesta „Besisahar“ koji broji nešto više od 5000 stanovnika i nalazi se na nadmorskoj visini od 760m. Vožnja se nastavlja kroz tradicionalna lokalna mesta, a sa prolaskom mesta raste i visinska razlika, tako da ćemo prvi bazni kamp, kao pripremu tela za veliku visinu raditi u mestu „Manang“ na nekih 3500 metara nadmorske visine. Cilj baznog kampa jeste da se spreče moguće loše posledice visinske razlike na telo, kao što su „akutna visinska bolest“ i slično. Ovo je obavezno zbog prevoja (Thorung La) koji moramo preći na skoro 5500 metara nadmorske visine i koji je ujedno i najviši deo rute.
Koliko dana planirate da vozite i kakav vam je plan za eventualne popravke i pehove (koje vam naravno ne želimo!) koji se mogu pojaviti tokom puta?
Plan je da celu turu, uključujući odmore i bazni kamp izvezemo za 15 dana. Što se popravki tiče, svako mora da poznaje svoj MTB maksimalno i da, ako dođe do nekog manjeg defekta, to može da sredi na licu mesta. Trudićemo se da sve dobro pripremimo pre samog polaska. Naravno, na neke stvari ne možemo da utičemo, tako da se nadamo da ozbiljnijih pehova neće biti.
Na kojim biciklima ćete voziti turu i da li imate posebne pripreme i za svoje dvotočkaše?
Vozićemo MTB bicikle. Bez obzira na stil vožnje, za ovakve ture se preporučuju full suspensionbicikli jer su mekši od hardtail bicikala, ali, kao što smo napomenuli, svako ima svoj stil i po tome odabira bicikl.Što se naših dvotočkaša tiče, oni se maksimalno paze stalno. Možda ćemo nešto sređivati vezano za prenos koji našibicikli imaju trenutno kako bi se konstantno penjanje lakše podnelo. Svakako ćemo morati da nosimo dosta stvari sa nama tako da će dodatne torbe manjih gabarita biti od velikog značaja.
Veliki broj članova tima ima iskustva u drugim adrenalinskim i outdoor sportovima, ali i u ronjenju. Pretpostavljamo da vam ovo olakšava pripreme i za Anapurnu 2014?
Međusobna podrška svih članova tima na ovakvim putevima je od ključne važnosti. Naravno da nam pomaže to što smo do sada imali različitih iskustava i planiramo da se dopunjujemo međusobno sa svim potrebnim informacijama. Outdoor sportovi su nešto što nas ispunjuje, zato se i nadamo jednom predivnom iskustvu koje će nam, nadamo se, doneti Anapurna.
Da li imate plan da utiske i fotografije sa vaše ekspedicije prenosite online i ostalim biciklistima koji neće imati tu sreću da imaju iskustvo vožnje ekspedicije Anapurna 2014?
Naravno! Na našem blogu www.anapurna2014.blogspot.com redovno ćemo pisati i obaveštavati o toku ekspedicije. Imali smo tu sreću da je firma „SONY“ prepoznala potencijal ovakve jedne priče, tako da na put krećemo sa specijalnim kamericama i fotoaparatima koji su otporni na kišu, hladnoću, prašinu i planiramo da snimimo dosta, foto i video materijala. Zaista nam je cilj da pored jedne lepe avanture približimo i lepote koje bicikla i boravak u priprodi donose, tako da će nam biti veliko zadovoljstvo da to sa svima i podelimo. Porodica i društvo nas već bodre, tako da vam možemo reći da je podrška od bliskih ljudi jako bitna. Nećemo to zaboraviti da cenimo kada krenemo da „vrtimo pedale“.Po povratku u Beograd, planiramo da napravimo i izložbu fotografija, tako da će svi zaljubljenici u sport i svoje dvotočkaše biti pozvani i moći će da uživaju u retrospektivi celog puta.
Nastavite da nas pratite, jer vas u avgustu očekuje specijalna stranica Bajsologije o Anapurni 2014 i puno materijala koje će slati članovi ekspedicije.
Danilo Ćurčić/Bajsologija.rs