Države u kojima se bicikl najviše koristi
Dobar je za kondiciju i zdravlje a po rečima svetskog prvaka, biciklističkog maratona Mat Gosa: ‘’vožnja bicikla je najlepši način da se vide i obiđu mnoga mesta.’’
U nekim gradovima je teško zamisliv život bez ovog načina prevoza.
Bicikl je od samog nastanka do danas ostao fenomen, način prevoza koji je uvek u trendu. Neiscrpna je inspiracija mnogih umetnika, istraživača i naučnika.
Vožnja bicikla je dobra za našu kondiciju i zdravlje a sa ekološkog aspekta apsolutno prihvatljiv način prevoza.
Predstavljamo države u kojima se bicikl najviše koristi:
10. Kina
– |
Broj Stanovnika: |
1,342,700,000 |
|
– |
Broj Bicikla: |
> 500,000,000 |
|
– |
Korišćenje: |
> 37.2% |
Grad Šangaj je ekonomski i industrijski centar Kine.
Oko 60 procenata lokalnog stanovništva u Šangaju, koristi bicikl za odlazak na posao.
U gradu koji ima oko 23 miliona stanovnika a više od 9 miliona koristi bicikl.
9. Belgija
– |
Broj Stanovnika: |
10,827,520 |
|
– |
Broj Bicikla: |
> 5,200,000 |
|
– |
Korišćenje: |
> 48% |
Istraživanja sprovedena u Belgiji pokazala su da se 8 procenata prevoza u zemlji ostvari biciklom. Prosečna distanca koja se biciklom pređe u ovoj zemlji na dnevnom nivou je 0.9 km.
Biciklizam je nacionalni sport Belgijanaca.
U Belgiji ovaj sport ima izuzetnu važnost i profesionalni karakter. Popularizacija ovog sporta doprinosi povećanju popularnosti bicikla kao prevoznog sredstva. Moto je jednostavan ’’Više biciklizma i više zdravlja’’ Kvalitetan bicikl, redovno održavanje, zaštitna kaciga, svetlo žuti prsluk zbog bezbednosti predstavlja strategiju koja je u ovoj državi dala odlične rezultate.
8. Švajcarska
– |
Broj Stanovnika: |
7,782,900 |
|
– |
Broj Bicikla: |
> 3,800,000 |
|
– |
Korišćenje: |
> 48.8 |
Istraživanja sprovedena u Švajcarskoj pokazala su da se 5 procenata prevoza u zemlji ostvari biciklom a nešto više od 10 procenata stanovništva koristi bicikl kao prevozno sredstvo do posla.
Švajcarska je u samom vrhu po korišćenju bicikla. U ovoj zemlji vožnja bicikla odavno nije samo aktivnost, već vid zdravog načina života, održavanja kondicije, uživanja u prirodi i druženja sa biciklistima. Biciklističkih klubova je mnogo.
U Švajcarskoj postoje kampanje koje promovišu vožnju bicikla tokom čitave godine: ’’Biciklom na posao ili biciklom u kupovinu’’. Njihov cilj je da se poveća broj onih koji koristeći bicikl vode zdrav način života i čuvaju okolinu.
7. Japan
– |
Broj Stanovnika: |
127,370,000 |
|
– |
Broj Bicikla: |
> 72,540,000 |
|
– |
Korišćenje: |
> 56.9% |
U poslednjih nekoliko godina u Japanu se proda više od 10 miliona bicikla godišnje.
Prilikom odlazka na posao 15 procenata japanaca koriste bicikl. Upotreba bicikla kao alternativnog načina prevoza je široko rasprostranjena.
U većim gradovima postoji puno stanica za iznajmljivanje bicikla.
Japanci kao tri glavna razloga za vožnju bicikla navode: zdravstveni, izbegavanje gužve, prepune vozove i metroe. Ono što je posebno interesantno da veliki broj stanovnika na stanicama ne zaključava svoje bicikle.
6. Finska
– |
Broj Stanovnika: |
5,380,200 |
|
– |
Broj Bicikla: |
> 3,250,000 |
|
– |
Korišćenje: |
> 60.4% |
Statistički podaci su pokazali da se u Finskoj bicikl koristi između 9 i 10 procenata. Prosečan pređeni put po stanovniku dnevno iznosi 0.7 kilometara.
Interesantno je da u ovoj zemlji bicikl koriste svi društveni slojevi, od penzionera, farmera, studenata, do bankara i biznismena.
Iako Finska važi za jednu od hladnijih skandinavskih država, to ne utiče i ne smeta biciklistima. Sezona počinje početkom proleća i traje do kasne jeseni. Njihova ljubav prema biciklizmu može se porediti sa njihovom ljubavlju prema psima, pecanju ili sauni.
5. Norveška
– |
Broj Stanovnika: |
4,943,000 |
|
– |
Broj Bicikla: |
> 3,000,000 |
|
– |
Korišćenje: |
> 60.7% |
Noveška je država koja ima oko 5 miliona stanovnika a procenjuje se da u državi ima oko 3 miliona bicikla. Po podacima ali i po situaciji koja se može videti širom zemlje očigledno je da stanovnici ove skandinavske države koriste svaki lep dan za vožnju bicikla.
Iako se država nalazi u severnom delu Evrope oko 5 procenata ukupnog prevoza u toku godine pripada vožnji bicikla.
Pored velike prodaje bicikla, Norveška je specifična i po velikom problemu u Evropi po pitanju krađe bicikla. U ovoj državi se godišnje ukrade 60.000 bicikla.
Lopovi su toliko iskusni da zaključani bicikl mogu da otključaju i za 10 do 30 sekundi. Vlasti pokušavaju da reše ovaj problem ali nažalost većina ukradenih bicikli se ne pronađe.
4. Švedska
– |
Broj Stanovnika: |
9,418,732 |
|
– |
Broj Bicikla: |
> 6,000,000 |
|
– |
Korišćenje: |
> 63.7% |
U Švedskoj se oko 9 procenata ukupnog prevoza na godišnjem nivou obavi biciklom. Prosečna kilometraža po osobi je 0.7 km.
Država je poznata po činjenici da bicikl poseduje svaka kuća, a po prodaji Švedska je jedna od vodećih u Evropi. Za mnogo stanovnike bicikl ima veću vrednost od televizora.
Prosečna porodična kuća ima nekoliko različitih modela u zavisnoti o starosti članova i potreba.
3.Nemačka
– |
Broj Stanovnika: |
81,802,000 |
|
– |
Broj Bicikla: |
> 62,000,000 |
|
– |
Korišćenje: |
> 75.8% |
Bicikl kao prevozno sredstvo ukorenjen je u nemačkoj kulturi. Bez obzira na kvalitet i bezbednost u automobilskom i železničkom transportu gotovo 10 procenata nemaca svakodnevno vozi bicikl.
Oko 9% svih ukupnih putovanja na godišnjem nivou pravi se biciklom. Prosečna kilometraža po stanovniku iznosi 0.9 km.
U Nemačkoj gotovo da nema domaćinstva koje ne poseduje makar jedan bicikl. Ljubav prema biciklu prenosi se generacijama, otuda i veliko razumevanje vozača, pešaka i biciklista u saobraćaju. U Nemačkoj se izuzetno vodi računa o bezbednosti biciklista.
Širom zemlje se stalno grade posebna mesta za njihovo parkiranje.
2. Danska
– |
Broj Stanovnika: |
5,560,628 |
|
– |
Broj Bicikla: |
> 4,500,000 |
|
– |
Korišćenje: |
> 80.1% |
U Danskoj je bicikl u saobraćaju zastupljen sa 18 %. Prosečna kilometraža po stanovniku iznosi 1.6 km dnevno.
Bicikl se u zemlji smatra kao zdraviji, jeftiniji, ekološki prihvatljiv, ali često i brži način prevoza.
Broji biciklista se svake godine povećava što pokazuje težnju društva ka predhodno navedenim vrednostima. Vlada ima strategiju koja daje odlične rezultate ali i kontinurane kampanje koje se bave edukacijom stanovništva.
U glavnom gradu Kopenhagenu oko 37% građana vozi bicikl svakog dana.
Lokalna gradska kuća daje mogućnost iznajmljivanja bicikla besplatno stanovnicima i turistima na dnevnoj bazi.
Interesantnu činjenicu predstavlja podatak da je prosečna brzina kretanja u Kopenhagenu 16km\h za bicikliste a 27km\h za automobile.
1. Holandija
– |
Broj Stanovnika: |
16,652,800 |
|
– |
Broj Bicikla: |
> 16,500,000 |
|
– |
Korišćenje: |
> 89.1% |
U Holandiji se oko 27% ukupnog prevoza na godišnjem nivou obavi biciklom. Od toga 25% se ostvari za vreme odlazka na posao.
Prosečna udaljenost koju pređe biciklista u toku dana je 2.5 km.
Uprkos recesiji prodaja bicikla ide odlično. Holanđani idalje ne štede prilikom kupovine bicikla. U zemlji se na kupovinu bicikla godišnje potroši skoro 1 milijarda eura. Rekordna prodaja je bila 2009 godine kada je u Holandiji prodato oko 1.3 miliona bicikala po prosečnoj ceni od 714 eura.
Glavni grad Amsterdam je prvi grad po broju biciklista na svetu. U gradu je izgrađeno više od 400 kilometra biciklističkih staza.
Iako se svi propisi poštuju interesantno je da većina biciklista ne nosi zaštitnu kacigu.
Krađa bicikla predstavlja veliki problem. Svaki peti bicikl se godišnje ukrade tako da je prosečan broj krađa 20 % u odnosu na broj prodatih.
Bez obzira na sve, Holandija godinama važi za zemlju u kojoj nema velikih saobraćajnih gužvi. Holanđani važe za srećnu naciju i nalaze se u samom vrhu zemalja po zdravlju svojih stanovnika.
Sve ovo nije ostvareno isključivo zahvaljujući dobroj ekonomskoj situaciji, naprotiv mnogi stanovnici smatraju da im bicikl daje mogućnost da štede, žive zdravo i bolje komuniciraju sa komšijama u toku vožnje. Bicikl zato mnogi opravdano smatraju jednim od simbola ove zemlje.
IZVOR: ekospark.com