BICIKLOM OD SLAVIJE DO KALEMEGDANA U planu je 200 kilometara biciklističkih staza i to na OVIM LOKACIJAMA

Beograđani će u doglednoj budućnosti imati na raspolaganju više od 200 kilometara biciklističkih staza, a dvotočkašima će se voziti preko Slavije, oko Kalemegdana, kroz Vasinu i uz Ulicu kneza Miloša...

Ovo tvrdi Milutin Folić, glavni gradski arhitekta i glavni pobornik izgradnje novih biciklističkih staza.

– Zasad je u Beogradu urađeno 83 kilometra staza koje pretežno idu uz ulice na Novom Beogradu pošto je teren ravan, pa je i bicikliranje znatno lakše. Međutim, na osnovu urbanističkog plana grada, Beograd bi trebalo da dobije još 120 kilometara staza za dvotočkaše – kaže Folić, uz napomenu da je cilj projekta da bicikl postane prevozno sredstvo i da se njime ide na posao, fakultet…

Postojeće staze 83 kilometra
Planirane staze 120 kilometara
Stanice za iznajmljivanje 150 komada
Parking za bicikle 200 komada

On tvrdi da je računica veoma jasna.

– Jedan automobil zauzima prostora na ulici koliko osam bicikala. Želimo da povećamo udeo bicikala u saobraćaju sa mizernih 0,7 na barem 10 odsto – objašnjava Folić.

Kako je naveo, postojeće biciklističke staze su isprekidane, raštrkane i za početak je cilj da se one povežu.

Biciklističke staze u centru grada

– Mora da se radi parcijalno jer izgradnja biciklističkih staza podrazumeva rekonstrukciju određene ulice. To nije nimalo lak ni jednostavan posao, tako da ćemo postepeno raditi na njegovoj realizaciji. Za početak, ove godine će biti postavljena biciklistička staza duž Ruzveltove ulice, odnosno od Bogoslovskog fakulteta do Bulevara kralja Aleksandra. Radovi na rekonstrukciji ulice su već počeli, a uvođenjem biciklističke staze na tom potezu povezaćemo nekoliko studentskih domova sa mnogobrojnim fakultetima u okruženju Vukovog spomenika, čime ćemo omogućiti studentima da biciklom odlaze na predavanja – objasnio je Folić.

Po njegovim rečima, za 20 dana kreće rekonstrukcija Bulevara oslobođenja, nakon čega će biciklističke staze povezati Autokomandu i Slaviju. Ove godine je planirano i uređenje i postavljanje biciklističkih staza od Bogoslovskog fakulteta do Višnjičke banje, kao i na Bulevaru Nikole Tesle od Brankovog mosta do hotela “Jugoslavija”.

Plave postojeće i crvene planirane staze na Novom Beogradu

Na Novom Beogradu će, pored ove ulice, biciklističkom stazom biti povezani i Bulevar maršala Tolbuhina i Pariske komune. Međutim, tu se radovi neće zaustaviti pa je tako planirano da Novi Beograd ceo bude prošaran stazama koje će dobiti i ulice Španskih Boraca, Bulevar umetnosti, Đorđa Stanojevića.

– Kada se govori o planovima za narednu godinu, obavljaće se radovi na rekonstrukciji Ulice kneza Miloša, nakon čega će i ona dobiti biciklističke staze, kao i na uređivanju gradskog jezgra, pa će tako bicikl moći da se vozi i preko Starog savskog mosta, kroz Ulicu 27. marta od Ruzveltove do Zoološkog vrta, zatim Dunavskom ulicom, ceo potez ulica oko Kalemegdana, Brankova ulica, Vasina – objašnjava gradski arhitekta.

Planovi za Zvezdaru i Palilulu

Sa druge strane, biciklom će moći da se dođe od parka na Banovom brdu do Košutnjaka kao i kroz njega, ali će i donja strana Košutnjaka biti povezana, pa će se staza prostirati delom i kroz Bulevar patrijarha Pavla. Od Sajma će biciklom moći da se ide skroz do Kalemegdana budući da će Bulevar vojvode Mišića, Savska i Karađorđeva dobiti svoje staze.

Na Zvezdari će staze dobiti Severni bulevar, Ulica Dimitrija Tucovića, Batutova, dok će na Konjarniku kroz Ustaničku pa preko Plavog mosta, moći da se stigne u naselje Braće Jerković.

Međutim, da bi se napravile staze za bicikliste, moraće malo da se štrpne od saobraćajnih traka.

Omiljena biciklistička staza na Adi

– To je sigurno potez kojim ćemo navući gnev vozača automobila, ali da bi svi bili zdraviji, oduzećemo po jednu saobraćajnu traku da bismo postavili stazu za bicikle, ali i posadili red drvoreda – poručuje Folić.

Grad će obezbediti i parkirališta, ali i električne bicikle kojima će se olakšati vožnja na usponima, dok će korišćenje tih dvotočkaša biti besplatno 30 minuta.

ČESTO DOLAZI BAJSOM NA POSAO

Andreja Mladenović i Milutin Folić

Folić poseban akcenat stavlja na zdravlje.

– Studije su pokazale da vozeći bicikl sat vremena dnevno produžavamo životni vek za sedam godina. Ako se uzme u obzir da vozeći sat vremena dnevno na to potrošite oko dve godine za ceo životni vek, to znači da preostalih pet godina dobijamo gratis – poručio je Folić, koji kaže “da i sam često na posao dolazi biciklom”.

I KRALJA MILANA BEZ AUTOMOBILA?

Kako je naveo Folić, postoji ideja da se Ulica kralja Milana zatvori za motorna vozila, izuzimajući javni gradski prevoz, čime bi ona postala pešačka i biciklistička zona. Ipak, to je još uvek samo ideja.

UKLJUČENA I UDRUŽENJA BICIKLISTA

Folić je imao veliku pomoć zaljubljenika u biciklizam.

– Pri pravljenju strategije uključili smo najaktivnija biciklistička udruženja, kao što su “Ulice za bicikliste”, “Bajsologija”, “Imamo plan”. To su ljudi koji su izuzetno aktivni, stalno nam skreću pažnju na određene probleme, opominju nas, daju nam savete i primedbe i mi sa njima perfektno sarađujemo – jasan je Folić.

Komentari