Biciklistička biblioteka na točkovima
Prošle jeseni London je dobio jednu novu biblioteku. Ovaj put rezervisanu samo za bicikliste. U njoj se mogu iznajmiti knjige ali pre svega služi za iznajmljivanje bicikala i predstavlja neku vrstu spone između biciklista koji nameravaju da kupe bicikl i prodavaca.
Program ove biblioteke „iznajmi i kupi“ omogućava biciklistima da isprobaju više različitih tipova bicikala tokom nedelje. Ukupan broj dana u kojima su pozajmljeni bicikli zapravo se oduzima od „cene“ konačne odluke – izbora bicikla za ceo život.
U biblioteci mogu i da se iznajme razičiti tipovi bicikala – gradski, kargo bicikli, sklopivi bicikli, električni i drugi. Trenutno je najpopularniji električni bicikl a odmah do njega najviše se iznajmljuju kargo bicikli.
Ova bici biblioteka je odlično mesto za bicikliste jer nudi i usluge „bibliotekara“ koji savetuje bicikliste koji bicikl da kupe i koji model im najviše odgovara. Naravno, kao i u svakoj pravoj bibilioteci, tu je uvek pregršt knjiga.
Da bi sve bilo još zabavnije, biblioteka je na točkovima, u starom dabldekeru koji se seli sa jedne na drugu lokaciju u Londonu. Ovaj dabldeker na gornjem spratu ima prodajnu galeriju u kojoj se može naći sve vezano za biciklizam a na donjem se nalazi „biblioteka“ i b.ambulanta (biciklistička ambulanta) u kojoj je moguće servisirati bicikle ili ih vezati na sigurnom mestu, bez glavobolje zbog čestih krađa.
Karta Healy, dizajner i idejni tvorac ovog projekta (koji inače vozi bicikl od bambusa koji je sam dizajnirao) kaže da je sve krenulo manje – više slučajno u septembru 2012. godine kada je za londonsku nedelju mode iznajmio dva autobusa u kojima je prikazao svoje kolekcije. Posle toga se ideja sa biciklističkom bibliotekom u dabldekeru sama od sebe nametnula.
Istovremeno, o bicikliranju po Londonu, na koje bi trebalo da utiče njegova biciklistička bibilioteka, kaže: „Svaki grad ima različit skup problema ali kada se govori o biciklizmu, London je bojno polje. Automobili sprečavaju povećanje broja biciklista“. Kao predloge za unapređenje bicikliranja po svom gradu on navodi veću sigurnost u saobraćaju, sigurnija parking mesta za bicikliste i promenu ukorenjenog imidža o biciklistima kao znojavim ljudima koji nemaju pravi posao nego po ceo dan voze bicikle. Zvuči poznato?
Foto: inhabitat.com , treehugger.com
Danilo Ćurčić/bajsologija.rs