Biciklisti na prvom mestu – ova četiri grada menjaju se zarad dvotočkaša
Pariz
I pre pandemije, Pariz je bio grad koji vole pešaci i biciklisti. Kao deo napora da se smanji broj automobila, kejevi koji se protežu duž reke Sene u potpunosti su prepušteni pešacima krajem 2016. godine što je trajno učinjeno 2018. godine. Parižani, prenosi Bi- Bi- Si, primećuju nikad veću transformaciju u celom gradu od one koja se nedavno dogodila da ohrabri bicikliste.
Uvedene su i dodatne biciklističke staze kako bi se olakšao automobilski saobraćaj. U stvari, grad planira da doda dodatnih 180 kilometara biciklističkih staza i 180.000 parking mesta za bicikle do 2026. godine.
Grad takođe planira da zasadi 170.000 stabala do 2026. godine, sa namerom da Pariz bude udobniji i prijatniji za pešake. Predviđeno je i da potez između Ajfelove kule i Trokadera bude potpuno pešački.
Bogota
Bogota je uvek imala jaku biciklističku kulturu sa biciklizmom kao nacionalnim sportom u zemlji, a pandemija je ubrzala mnoge promene u strukturi saobraćaja. Tako je 2020. godine urađeno dodatnih 84 kilometra privremenih biciklističkih staza. Stanovici kažu da Bogota sve više liči na Amstedram ili Kopenhagen.
Nedeljom i državnim praznicima, automobilima je potpuno zabranjeno kretanje na određenim rutama, a novi gradski autobusi SITP koji rade na struju i gas takođe su značajno unapredili sistem javnog prevoza, kažu meštani.
Milano
Italija je bila jedna od zemalja koje su najteže pogođene pandemijom, a njeni gradovi su morali brzo da se prilagode kako bi pružili alternativu prebukiranom javnom prevozu. U leto 2020. godine Milano je počeo ambiciozan plan za proširenje trotoara i biciklističkih staza duž 35 kilometara puteva koji su ranije bili usmereni na automobilski saobraćaj. Promene su transformisale grad, donoseći sa sobom više restorana na otvorenom, pijaca na otvorenom i urbanih bašta.
Putnici ne moraju da brinu o pronalaženju bicikla da bi uživali u biciklističkim stazama – gradska služba za deljenje bicikala, BikeMI, ima 300 stanica širom grada i nudi i obične i električne bicikle.
San Francisko
Ovaj grad u severnoj Kaliforniji pokrenuo je Slou Strits – program koji je koristio oznake i barijere da ograniči saobraćaj i brzinu automobila na 30 i učini određene ulice pogodnijim za pešake i bicikliste. Prema podacima koje je prikupio grad, program je zabeležio smanjenje saobraćaja vozila za 50 odsto, radnim danima pešaka je biloa više za 17 odsto, a biciklista 65 odsto.
Izvor: politika.rs