Beograd uvodi sistem javnih bicikala, trotineti i dalje nisu u planu – Moguće i uvođenje linijskog rečnog saobraćaja
Podsekretar Sekretarijata za finansije Milomir Đurović rekao je da je budžet prošle godine ostvario prihode od 104,6 milijardi dinara, što je 98,4% od planiranih.
– Rashodi su iznosili 95,810 milijardi dinara, a suficit koji je prenet u ovogodišnji budžet iznosio je nešto više od osam milijardi dinara – rekao je Đurović.
Većinom glasova usvojen je Predlog odluke o usvajanju projekta institucionalnog javno-privatnog partnerstva uvođenja sistema javnih bicikala u Beogradu i to je, prema rečima zamenika gradonačelnika Gorana Vesića, jedna od najznačajnijih odluka.
– Beograd je jedan od retkih gradova koji nema javne bicikle, a projekt predviđa 100 stanica za parkiranje tog prevoznog sredstva – rekao je Vesić.
On je kazao da sada postoji oko 100 kilometara biciklističkih staza, a da je plan da se izgradi još 20 kilometara.
Kompanija koja uđe u javno-privatno partnerstvo sa Gradom Beogradom dobiće kako je rekao, do 75% vlasništva, a bicikli će biti obični i električni, ali trotineti nisu predviđeni, jer za sada u Srbiji ne postoji zakonska regulativa za to prevozno sredstvo.
Vesić je rekao da je u planu i “otvaranje rečnog linijskog saobraćaja, jer postoje delovi grada koji se mogu povezati na taj način”.
– Kao Grad smo organizovani da nam u prioritetu budu pešačke zone, odnosno pešaci i biciklisti jer je to civilizacijsko dostignuće – rekao je on.
Istakao je da će, izmenom Odluke o javnim parkiralištima biti obeležena mesta za snabdevanje na obodima pešačkih zona i da će se ona štititi potapajućim stubićima, a da će se kontrola ulazaka i izlazaka obavljati elektronskim putem.
Odbornici su usvojili i Predlog odluke o načinu postupanja sa nepokretnostima u svojini Grada kojom je predviđeno da se uvedu licencirani procenitelji vrednosti imovine i mogućnost da se cena imovine posle prve neuspele prodaje smanji na 80%, a u trećem pokušaju i na 60%.
Izvor: ekapija.rs