Akcija Slavija za bicikliste

Povodom najava rekonstrukcije trga Slavija i izrade plana detaljne regulacije koji predviđa izmeštanje pešačkog saobraćaja pod zemlju i ne predviđa ništa za biciklistički saobraćaj udruženje Ulice za bicikliste pokrenulo je akciju „Slavija za bicikliste“.

Ulice za bicikliste su Gradskoj upravi Beograda uložile primedbu na Nacrt plana detaljne regulacije  Trga Slavija i okolnih ulica zbog toga što se ovim Nacrtom podstiče saobraćaj motornih vozila, pešački saobraćaj se potiskuje, a biciklistički saobraćaj nije ni planiran za taj trg, niti za sedam ulica koje na njega izlaze.

Kako se navodi u saopštenju udruženja Ulice za bicikliste, plan rekonstrukcije Trga Slavija suprotan je „Projektu podrške održivom saobraćaju u gradu Beograd“ koji Grad Beograd od 2011. godine sprovodi s Programom Ujedinjenih nacija za razvoj (UNDP). Nije u skladu ni sa Programom zaštite životne sredine za grad Beograd koju je doneo Sekretarijat za zaštitu životne sredine, koji predviđa nastavak izgradnje biciklističkih staza od kojih bi jedna, ka planini Avali, išla upravo preko Trga Slavija.

km jun

Udruženje Ulice za bicikliste zato predlaže izvodljiva rešenja za uključivanje biciklističkih traka u buduće uređenje Trga Slavija i okolnih ulica da bi se smanjili zagađjenje vazduha, buka i izbegli naknadni troškovi za uvođenje biciklističke infrastrukture, a poboljšala bezbednost svih učesnika u saobraćaju i protok javnog prevoza, pešačkog i biciklističkog saobraćaja. Za biciklističku infrastrukturu postoji dovoljno prostora, budući da su automobilske trake prema nacrtu planirane kao preširoke (u širini od 4.1 metar), dok su javni prevoz i pešaci stavljeni u stranu, odnosno pod zemlju.

Prema rečima Miloša Lazića iz udruženja Ulice za bicikliste, plan za trg Slavija je potpuno suprotan javnom interesu jer bi trebalo bi destimulisati automobilski saobraćaj u korist pešačenja, bicikliranja i javnog prevoza.

Imajući u vidu da decenije iskustva, izgled i način održavanja podzemnih prolaza u Beogradu svedoče o njihovim krupnim manama, Ulice za bicikliste se zalažu da se odustane od izgradnje podzemnih pešačkih prolaza i hodnika ispod Trga Slavija, koji ne samo da bi otežali i destimulisali kretanje pešaka, već bi i osobe sa invaliditetom dospele još u neravnopravniji položaj.

Ulice za bicikliste su uz tekst primedbi na Nacrta plana detaljne regulacije Trga Slavija priložile i grafički prikazi predloga regulacije tog trga i okolnih ulica uz uvođenjebiciklističkih traka ili staza za bicikliste.

slavija za bicikliste

U prostorijama Uprave grada Beograda, u podrumu objekta na adresi ulici 27. marta 43-45 trenutno je izložen Nacrt Plana detaljne regulacije Trga Slavija. Plan će biti na javnom uvidu do 18. septembra, do kad je moguće predati primedbe.

Unapred pripremljene primedbe moguće je menjati, štampati, distribuirati i potpisivati a poželjno je predati je Gradskoj upravi Beograda.

Kako bi pomogli svima koji su zainteresovani da podnesu svoje primedbe, u sredu 17.septembra 2014. godine od 12h i u petak 19. septembra 2014. od 14h, aktivisti udruženja Ulice za biciklste će dežurati ispred gradske uprave u ulici 27. marta 43-45.

Primedbovanje na automobilsko planiranje grada ne pogoduje samo biciklistima i biciklistkinjama koji bi prihvatanjem plana dobili biciklističke trake ili staze, već i korisnicima javnog prevoza, pešacima i uopšte kvalitetu života, bezbednosti i živahnosti javnih prostora našeg grada.

Podsticanje korišćenja bicikla kao prevoznog sredstva na ovaj način pogoduje i vozačima automobila, budući da se time ulice rasterećuju saobraćajne gužve i oslobađaju parking mesta, ali i zbog toga što kretanje biciklista u saobraćaju postaje predvidivo i bezbednije kada postoji

Javna sednica na kojoj će biti moguće obrazložiti primedbe na nacrt plana održaće se 30. septembra u u prostorijama Uprave grada Beograda, 27. marta 43-45 počev od 13h. Udruženje „Ulice za bicikliste“ će imati svoje predstavnike na ovoj sednici.

Bajsologija.rs

Fotografije: Beograd.rs i UZB

Komentari
  • Бициклиста

    Следећа „Критична маса“ би требала ићи од Славије до Аутокоманде и назад! Ту има доста простора за бициклистичку стазу и биће глупо ако се не уради приликом реконструкције!