Zašto je Holandija raj za bicikliste
Bickil je postao simbol Holandije, poput gauda sira ili lala.
Vožnja bickilom u toj zemlji je zabavna i to ne samo zato što je zemlja ravna kao palačinka. Biciklistička infastruktura je fantastična i stalno se širi jer se holandske vlasti protiv klimatskih promena ne bore samo deklarativno.
Bicilističke staze
U zemlji ima 37.000 kilometara biciklističkih staza, ne računajući uske, malovredne trake uz automobile ili autobuse jer takvih je još 4.700 kilometara. U velikim gradovima, naime, stvorene su “fiets straaten”, široke bicklističke saobraćajnice koje su obično obojane žarkocrveno.
“Ciklo-putevi“
To je posebna kategorija brzih staza, svojevrsnih auto-puteva za bicikliste. Nema semafora, nema raskrsnica, a nikome osim biciklistima kretanje nije dopušteno. Postoji čak i preticajna traka za one koji pedaliraju brže.
Parkiranje
U svim gradskim centrima, na univerzitetima ili železničkim stanicama velika su biciklistička parkirališta. U Amsterdamu su, na primer, rashodovani trajekti pretvoreni u plutajuće garaže. Na utrehtskoj glavnoj železničkoj stanici nalazi se najveća biciklistička garaža na svetu s 12.500 mesta na tri sprata. Parkirališta su često čuvana, otvorena 24 sata i najčešće besplatna.
Najam
Stvarno je lako biciklirati u savezu s holandskom železničkom ili autobuskom mrežom. Na svakoj većoj stanici mogu se unajmiti bicikli za manje od četiri evra po danu.
Zeleni talas
Kako bi se sprečili zastoji, na bicklističkim stazama postoji signalizacija koja biciklistima ukazuje na to koliko brzo moraju da voze da bi “uhvatili zeleni talas’, niz zelenih svetala na semaforima.
IZVOR: rs.n1info.com