Planirane ograde za pešake, biciklisti u opasnosti
Prema stavu biciklističkih udruženja iz Beograda, Niša, Novog Sada i Šapca, postavljanje zaštitnih ograda u Nišu ne samo da donosi nove opasnosti za bicikliste, već ne rešava suštinske probleme.
Niš je jedan od gradova u Srbiji u kome ima svega par kilometara biciklističkih staza i biciklisti po zakonu moraju da koriste kolovoz, čak i na bulevarima. U takvoj situaciji gde je kolovoz prepoznat kao mesto za brzo kretanje automobila, autobusa i kamiona, biciklisti će se postavljanjem ograde naći između ograde i vozila koja se brzo kreću.
Udruženja podsećaju i da po zakonu, očekivano je da se u ovakvoj situaciji nađe biciklista sa već navršenih 12 godina i naši najstariji sugrađani, kao i vozači električnih trotineta ili mopeda i da biciklisti spadaju u posebno ranjivu grupu učesnika u saobraćaju koja deli kolovoz sa vozačima četvorotočkaša. U okolnostima gde je ulica opremljena kao autoput i gde je cilj da se kolovoz posveti četvorotočkašima, svaka greška bilo kog učesnika u saobraćaju vodi ka težim posledicama.
S obzirom na težinu posledica i zastupljenost nezgoda u kojima učestvuju četvorotočkaši, biciklistička udruženja pozdravljaju uvođenje rigoroznijih kontrola i korišćenje kamera za snimanje saobraćajnih prekršaja.
Pored toga udruženja apeluju da se više investira u infrastrukturu za ranjive učesnike u saobraćaju, smanjuje brzina i da oni koji izazivaju najviše nezgoda sa najtežim posledicama budu dosledno kontrolisani i kažnjavani. Udruženja navode i da će pri brzini od 40 km/h, 25% naletanja na pešaka imati fatalan ishod, dok će pri naletanju vozila brzinom 60 km/h, čak 85% pešaka poginuti i da se u sličnoj poziciji nalaze i biciklisti.
Saopštenje potpisuju Ulice za bicikliste iz Beograda, Niška saobraćajna unija, Novosadska biciklistička inicijativa i Vozi ulice iz Šapca.