Električni bicikl – rešenje svih gradskih problema
Ipak, čak i ova preskupa modernizacija četvorotočkaša nije rešila najbitnije probleme pre svega saobraćajnih gužvi i nedostatka parking mesta u gradovima.
Po uzoru na mnoge velegrade poput recimo Amsterdama, električni bicikli imaju šansu da i kod nas postanu ozbiljna i vrlo praktična alternativa automobilske i motocilističke gradske mobilnosti.
Statističari kažu da se po velikim gradovima u 100 automobila prevozi prosečno 110 osoba i da dnevno prelaze oko 20 kilometara. Ova “matematika” zapravo ukazuje na činjenicu da je automobil kao vid gradskog transporta suštinski prevaziđen ,neekonomičan i naravno poguban za svoju okolinu.
Potpuno je jasno da se alternativa mora potražiti, a ona je upravo u masovnom korištenju bicikla kao prevoznog sredstva na kraćim relacijama. Imajući u vidu konfiguraciju terena i stepen fizičke spreme gradske populacije, mali električni motor u sklopu bicikla rešava sve probleme i bicikl pretvara u udobno prevozno sredstvo kako za široku populaciju tako i za javne i kirirske službe.
O uticaju svakodnevne upotrebe bicikla na zdravlje vozača nepotrebno je govoriti, pa zato razmislite da ovog proleća automobil ostavite u garaži a da Vam bicikl postane “najbolji drug” jer prednosti su velike i po živce i po zdravlje i naravno po novčanik.
Uskoro započinjemo veliki test elektro-biciklističke urbane mobilnosti ali i njegovog rekreativnog vikend značaja. Ispitaćemo i odvagati sve dobre i loše strane korištenja električnog bicikla u svakodnevnom životi prosečnog građanina.
Izvor: vrelegume.rs