Biciklom i kroz Knez Mihailovu
– Za sada je u Beogradu urađeno 83 kilometra staza, koje pretežno idu uz ulice na Novom Beogradu, pošto je teren ravan pa je i bicikliranje znatno lakše. Međutim, na osnovu urbanističkog plana grada, Beograd bi trebalo da dobije još 120 kilometara staza za dvotočkaše – rekao je Folić, uz napomenu da je cilj projekta da bicikl postane prevozno srestvo i da se njime ide na posao, fakultet…
On tvrdi da je računica veoma jasna.
– Jedan automobil zauzima prostor na ulici koliko osam bicikala. Želimo da povećamo udeo bicikala u saobraćaju sa mizernih 0,7 na barem deset odsto – objašnjava Folić.
Kako je naveo, postojeće biciklističke staze su isprekidane, raštrkane i za početak je cilj da se one povežu.
– Mora da se radi parcijalno jer izgradnja biciklističkih staza podrazumeva rekonstrukciju odrđene ulice. To nije nimalo lak ni jednostavan posao, tako da ćemo postepeno raditi na njegovoj realizaciji. Za početak, ove godine će biti postavljena biciklistička staza duž Ruzveltove, od Bogoslovskog fakulteta do Bulevara kralja Aleksandra. Radovi na rekonstrukciji ulica su već počeli, a uvođenjem biciklističke staze na tom potezu povezaćemo nekoliko studenstkih domova sa mnogobrojnim faluktetima u okruženju Vukovog spomenika, čime ćemo omogućiti studentima da biciklom odlaze na predavanja – objasnio je Folić.
Prema njegovim rečima, za 20 dana počeće rekonstrukcija Bulevara oslobođenja, nakon čega će biciklističke staze povezati Autokomandu i Slaviju. Ove godine planirano je uređenje i postavljanje staza od Bogoslovskog fakulteta do Višnjičke banje, kao i u Bulevaru Nikole Tesle, od Brankovog mosta do hotela „Jugoslavija”. Na Novom Beogradu će, pored ove ulice, biciklističkom stazom biti povezani i Bulevar maršala Tolbuhina i Pariske komune.
– Kada se govori o planovima za narednu godinu, obavljaće se radovi na rekonstrukciji Ulice kneza Miloša, nakon čega će i ona dobiti biciklističku stazu, kao i uređivanje gradskog jezgra, pa će tako bicikl moći da se vozi i preko Savskog mosta, kroz Ulicu 27. marta, od Ruzveltove do Zoološkog vrta, zatim Dunavskom ulicom, ceo potez ulica oko Kalemegdana, Brankovom, ali i Knez Mihailovom – objašnjava gradski urbanista.
Međutim, da bi se nastavile staze za bicikliste, moraće malo da se „štrpne od saobraćajnih traka”, prenosi „Blic”.
– To je sigurno potez kojim ćemo navući gnev vozača automobila. Da bismo svi bili zdraviji, oduzećemo po jednu saobraćajnu traku i postaviti saobraćajnu traku za bicikle, posaditi red drvoreda – poručuje Folić.
Grad će obezbediti i parkirališata, zatim električne bicikle kojima će se olakšati vožnja na usponima, a korišćenje ovih dvotočkaša biće besplatno 30 minuta.
Kako je naveo Folić, postoji ideja da se Ulica kralja Milana zatvori za motorna vozila, izuzimajući javni gradski prevoz, čime bi ona postala pešačka i biciklistička zona. Ipak, to je ostala samo ideja.
Folić je imao veliku pomoć zaljubljenika u biciklizam.
– Pri pravljenju strategije uključili smo najaktivnija biciklistička udruženja kao što su „Ulice za bicikliste”, „Bajsologija”, „Imamo plan”. To su ljudi koji su izuzetno aktivni, stalno nam skreću pažnju na određene probleme, opominju nas, daju nam savete i primedbe i mi sa njima perfektno sarađujemo – kaže Folić.
Folić poseban akcenat stavlja na zdravlje.
– Studije su pokazale da vozeći bicikl sat vremena dnevno, produžavamo životni vek za sedam godina. Ako se uzme u obzir da vozeći sat vremena dnevno na to potrošite oko dve godine za ceo životni vek, to znači da preostalih pet godina dobijamo „gratis” – poručuje Folić, koji kaže da i sam često na posao dolazi biciklom, prenosi „Blic”.
Izvor: beograd.rs