Nica ili Tireno?

Proleće je napokon stiglo i najbolji i najsvetliji pokazatelj je početak prvih velikih etapnih trka, Pariz-Nice i Tirena.

Pariz-Nica i Tireno imaju čudnu i duplu rolu u kalendaru. Na jednoj strani, to su prvi pravi ciljevi za brdaše koji se nadaju prvoj pravoj pobjedi u sezoni na jednoj od najprestižnijih trka u kalendaru. U isto vrijeme, te trke su krucijalni dio pripreme klasik vozača kojima je neophodna sedam dana WorldTour trkanja kao kondiciona priprema. Možda je teško predvidjeti vrijeme u Francuskoj ili Italiji, ali svaka od ovih trka je sastavni dio pripreme za uspjeh na klasicima-pitajte tim Skaj kojeg je 2013. skupo koštao eksperiment da njihovi klasik vozači preskoče ove istorijske trke.

Nica defnitivno ima bogatiju istoriju. Sa prvim izdanjem davne 1933,ima impresivnu istoriju i pozicija u kalendaru je i simbolična i odlično izabrana. Prvo je bila trening trka poslije sezone na pisti, zatim je nije bilo tokom Drugog Svetskog Rata i onda je na kratko ugašena 1946.

Tradicionalno, trka je prilika za specijaliste za etapne trke koji su svestrani i ovo je neka verzija mini Tur d’Fransa. Nekoliko godina,vožnja protiv štoperice je limitirana na prolog,sa izdanjem iz 2011. i onda povratkom na Kol d’Ez sa hronometrom kao najvećim izazovom,nekoliko godina su preskočeni pravi planinski finiši.

Nibali-Tirreno-Adriatico Razvoj Tirena je išao u suprotnom pravcu. Prvi put održan 1966. Tireno se definisao kao pripremna trka za klasik vozače. Trka između dva mora je brzo rasla u važan događaj sa 7. izdanjem 1972, kad je belgijska klasik legenda Rodžer De Flaemink počeo svoj impresivni niz uspeha od 6 uzastopnih pobeda na ovoj trci.

Obe trke su sjajna priprema za Milano-Sanremo. Mišljenja su da francuska trka pruža više odmora pred Sanremo, dok italijanska trka ima duže etape i lošije vremenske prilike. U ovom veku pobednici Sanrema su uglavnom vozili Tireno, ali su tu praksu prethodnih godina promenili Sajmon Gerans, Met Gos, Aleksander Kristof i Džon Degenkolb.

Međutim 2014, organizatori Nice (ASO) su napravili hrabar izbor i kompletno izmenili prirodu trke. Bez hronometara i finiša na usponu, trka je bila sastavljena od 8 malih klasika i to je razlog “slabije” startne liste. Kako su bile neupoznati sa rutom, većina Grand Tur vozača je promijenila mišljenje i stavila Tireno-Adriatiko ispred francuske trke, dok su klasik vozača bila zainteresovani novim izgledom trke.

Taj se potez nije isplatio Francuzima. Dok su Alberto Kontador i Nairo Kintana usmerili pažnju na Tireno i ponudili sjajnu borbu u Italiji, francuska trka nije dobila uobičajenu pažnju. U pokušaju da ponovo zainteresuju najveće Grand Tur zvezde, Pariz-Nica se vratila u svoj tradicionalni format i prošle godine francuska trka je bila teža od Tirena. Zbog nesigurnosti, međutim, najbolji brdaši su odlučili da idu na Tireno i opet je italijanska trka imala impresivniju startnu listi koja je bila predvođena trojicom velikih Grand Tur vozača, Kontadorom, Kintanom i Nibalijem. Međutim, Kontador je promenio odliku, misleći da je ruta Pariz-Nice ove godine bolja za brdaša poput njega.

Paris-nice-podium-2013Ove godine Pariz-Nica je nastavila trend da pravi trku da više odgovara GT vozaču i francuska trka je opet veoma teška. Tireno-Adriatiko se držao dobre znane formule ali sad se dve trke bore po mnogo izjednačenijim pravilima, pa su se brdaši su se rasporedili na oba događaja. Dok Kontador, Port, Barde i Gerant Tomas predvode jaku startnu listu u Francuskoj, Nibali, Pino, Valverde, Purito, Molema, Kviatkovski, TJ van Garderen i Daniel Martin su glavni favoriti u Italiji.

Osim toga, Pariz-Nica polako se ističe kao bolja priprema za Milan-Sanremo. Oba posljednja pobednika su se pripremala u Francuskoj i to pokazuje sve više i više sprintera koji putuju u Francusku i zato su na put ka Azurnoj Obali krenuli Kristof, Buhani, Metjus, Kitel, Grajpel i Arno Demar. Ipak imena kao što su Peter Sagan, Greg Van Avermet, Edvald Boson Hagen, Zdenek Štibar, Fabian Kanćelara i Mark Kevendiš obećavaju sjajnu borbu u sprinterskim etapama i etapama za tzv. “puncheure” na Tirenu.

Da li je bolja Nica ili Tireno prosudite sami, ali jedno je sigurno-ove godine nijedna od ove dve trke nas neće razočarati.

Izvor: BiciSvet.com/izvor: cyclingquotes.com/prevod Boris Stanković

Komentari