Kako smo ranije i najavljivali na našem sajtu u periodu od 15.8. do 5.9.14. grupa srpskih sportista u organizaciji biciklističkog kluba “We ride Everywhere“ i sportskog udruženja „Na sve strane“ posetiće Nepal i prostranu himalajsku regiju i na svojim bicklama preći preko 500km po najvišem planinskom masivu na svetu.
Petočlani tim „srpske ekspedicije“ koju čine Uroš Kojić, Nenad Mojsilović, Boris Gengo, Marko Stanković i Branislav Stamenski u periodu od 15 dana na svojim dvotočkašima prelaziće stazu u dužini oko 500 km preko jednog od najlepših i najzahtevnijih planinskih masiva.
Bajsologija sa ponosom ističe da će ekspedicija Anapurna 2014 redovno objavljivati vesti sa svog poduhvata na našem sajtu.
Pratite Bajsologiju, uživajte u fotografijama i pričama sa ovog nesvakidašnjeg poduhvata i držite palčeve članovima ekspedicije Anapurna 2014!
Prvi dan vožnje ekspedicije Anapurna 2014
Današnji dan i prvi dan vožnje započeli smo oko pola 8 nakon laganog doručka. Krenuli smo iz Besisahara u pravcu Jagarta kako bi kompletirali današnju vožnju.
Odmah smo videli koliko je priproda neverovatna. Put kojim trek ide ispresecan je manjim rekama koje su zbog dosta kiše nabujale i svaki put kada treba da se pređu to je totalna avantura za sebe. Negde i može da se pređe bajkovima ali je na nekim mestima struja toliko jaka da je to nemoguće.
Priroda je priča za sebe – zelenilo, vodopadi, banane, mesta i ljudi, mali restorani, lodževi… Vodopadi su neverovatni, padaju u niže delove i čini se da su dugi i po kilometar.
Vožnja je bila korektna, bez previše napora, ali sa konstantnim penjanjem (oko 30 km sa 500 m visinske razlike). Odrona je bilo dosta pa je bilo i nošenja ali sve je to u sklopu izazova koji tek kreće.
Utisak današnjeg dana jeste da je avantura tek počela, a mi smo više nego oduševljeni.
Uživajte u slikama, nadamo se da smo uspeli da prenesemo atmosferu i avanturu.
Drugi i treći dan – pripreme za početak treka
Dan pred odlazak u Besisahar, mesto starta naše MTB vožnje iskoristili smo za posetu nekih od najlepših delova Katmandua. Grad koji je prepleten kulturom, verom i hramovima nikad ne spava.
Preko dana vlada totalni haos, milion vozila, automobila i pešaka čine totalnu zbrku u saobraćaju koji nije uopšte označen niti uređen.
Taksijem koji ne košta više od 5$ za vožnje uzduž i popreko uspeli smo da dođemo do Budinog hrama i palate majmuna, a onda smo peške kroz masu i gužvu otišli ka Durbar trgu da zapravo vidimo kako to izgleda u centru zbivanja.
Budin hram odvojen je od bučnih ulica zgradama i sve je nekako mirnije kada se uđe u prostor blizu hrama. Veliki broj vernika, ali i turista su ono što pored lepote ove građevine ističu ovo mesto. U blizini se nalaze i drugi manastiri a šetnjom od oko pola sata može se doći i do uzvišenja obraslog u zelenilo koje krije još par prelepih manastira.
Kultura je pomešana između dve najzastupljenije vere – budizma i hinduizma, a one se opet i međusobno spajaju tako da postoje i zajednički manastiri.
Nakon obilaska Budinog hrama otišli smo do Palate majmuna – uzvišenja na obodu centra grada gde mali majmuni uživaju totalnu slobodu i prave totalni haos.
Postavili smo zastave u želji za mirom nama dragim osobama i nastavili dalje ka užurbanom centru.
Durbar trg je priča za sebe. Uske i totalno neuređene ulice, bezbroj ljudi, sirena i buke nemaju nikakav smirujući efekat već vas teraju da odete iz mase i da malo odmorite od totalnog haosa.
Ostatak dana proveli smo pakujuci se za polazak ka Besisaharu.
Obezbedili smo potrebne medikamente, lek za prevenciju visinske bolesti (diamox) i otišli da uživamo u svežoj limunadi u poznatom mestu u centru grada OR2k restoranu koji preporučujemo svima onima koji se nekad nađu u Katmanduu. Možda malo više turistički po našim utiscima ali opet jedinstven i jako lepo sređen sa sjajnom klopom, fenomenalnom limunadom i pogledom sa vrha na Katmandu.
Sutra je polazak za Besisahar. Odmaranje je na redu za predstojeći put.
Dan dva: Katmandu – Besisahar
Rano ustajanje i spremanje bicikala za transport busem obeležilo je ovo jutro. Do Besisahata nema više od 170 km ali je put totalno katastrofalan. Verovatno i najluđi na kojem smo se vozili prevozom.
Svi pretiču, krivine su non-stop i gotovo je nemoguće voziti preko 60 km/sat. Zato i put traje oko 5h sa pauzama.
Cena karte prevoza se razlikuje od želje i mogućnosti.
Od 350-500 rupija (oko 3,5 – 5$) ako se uzme lokalni bus, do 30$ po osobi za mini bus.
Apsolutna preporuka svima jeste da se ukrcaju na lokalni bus jer će tu vožnju pamtiti do kraja života.
Po izlasku iz Katmanduua, nakon nekih sat i po vožnje zbog užasnih gužvi izašli smo iz grada, ušli u drugi distrikt (nešto poput opšine kod nas) i po prvi put ugledali lepote predela. Zelenilo, bambus, banane, strma brda i male kuće pored puta u kojima ljudi žive i rade ceo utisak čine nestvarnim.
Vožnja je bila sa puno truckanja, naporna ali pre svega uzbudljiva. Pauzu smo napravili pored reke i oko četiri popodne stigli u prestonicu ove regije i mesto početka našeg treka Besisahar – malo veći gradić, prepun lokalnog stanovništva, jako siromašan i neuređen.
Raspakovali smo bajkove, sredili sve što je trebalo da se sredi, napravili malu probnu vožnju i apsolutno euforični otišli na večeru i odmaranje za sutra.
Ovde uveče nema svetla zbog problema sa strujom i sve deluje kao da je napušteno. Ostaje da odmaramo za Anapurna trek koji nas čekaod sutra.
Za četiri dana stižemo u mesto Manang gde ćemo praviti bazni kamp dva dana kao preventivnu meru za bolje izdržavanje promene visinske razlike.
Čujemo se tada, a vi očekujte nove fotografije prelepe prirode u koju krećemo od sutra!
Bajsologija.rs/Anapurna 2014
Posle više od 24 sata putovanja ekspedicija Anapurna 2014 stigla na Katmandu
Posle više od 24 sata puta, ekspedicija Anapurna 2014 stigla je na Katmandu. Prvi utisci su neverovatni.
Presedanje koje smo imali u Dubaiju uspeli smo da iskoristimo i da izađemo iz klimatizovanih aerodromskih prostorija kako bi bar na kratko posetili ovaj novi grad i centar UAE.
Pravi šok doživeli smo odmah po izlasku, jer je u 10 sati uveče temperatura bila preko 40 stepeni a vlažnost vazduha je bila neverovatna. U ovo doba godine generalno je prevruće, tako da sem lokalaca i ljudi koji žive i rade u Dubaiju niko od turista ni ne dolazi.
Kratko vreme koje smo imali iskoristili smo za posetu najvišoj zgradi na svetu, čuvenom Burdž Kalifi (Burj Khalifa) koji sa visinom od preko 800m liči na džina u gradu koji leži na moru i pesku.
Nakon odmora koji smo imali, usledio je let koji je trajao četiri sata a destinacija kojoj smo se zaputili bila je vidljiva kroz male prozore našeg aviona!
Po sletanju odmah smo uvideli koliko je sve različito od onog na šta smo do sada navikli kod nas i onoga što obično viđamo.
Sve je ostalo u nekom vremenu od pre dvadesetak godina, zgrada samog aerodroma je totalno nesređena, ali ljudi su nasmejani i prijatni. Od samog dolaska svi su iskreno hteli da pomognu, kako sa informacijama, tako i sa sitnicama koje su se ticale carinskih obaveza i svega sličnog.
Na samom aerodromu potrebno je da se izvadi viza za boravak na Nepalu i ona iznosi 40 dolara (oko 3960 rupija, koji su njihova nacionalna valuta) za period od 30 dana boravka. Procedura je laka i sve formalnosti se brzo završavaju.
Vreme koje nas je dočekalo je slično našem i jako je prijatno. Sa nekih 23-25 stepeni totalno je različito od 47 koliko je bilo kada smo krenuli 4 sata ranije iz Dubaija.
Sam izlazak sa aerodroma avantura je za sebe. Totalna konfuzija koja nekako funkcioniše. Imali smo tu sreću da su nas domaćini iz hotela u kojem smo smešteni ovde (Buddah Land) dočeli i prevezli kroz grad i “gungulu” sa našim bajsevima do odredišta u Katmanduu. Bajseve smo još u Beogradu dobro zapakovali u kutije tako da nam je taj deo puta prošao u najboljem redu iako smo imali dosta briga kada smo ih ubacivali u avion na aerodoromu Nikola Tesla.
Veliku zahvalnost dugujemo prijateljima iz Jungle Tribe koji su nam pomogli prilikom organizovanja smeštaja i samih avio karti za ovaj put. Pomoć koja nam je u svakom smislu mnogo značila, a sada vidimo koliko je i organizaciono značila.
Vožnja suprotnom stranom (levom), milion vozila, motora, neosvetljenih raskrsnica, sirena, pešaka, životinja je ono što čini saobraćaj Katmandua. Iz naše perspektive totalno različito od svega što smo do sada videli.
Malo vremena koje smo imali do kraja dana zbog vremenske razlike +3:45 u odnosu na Beograd, iskoristili smo za klopu u centru i za planove oko sutrašnjih obilaska. Klopali smo lokanu hranu, za svega 2$ (200 rupija) i bila je izvrsna.
Za sutra nam je plan da obiđemo na našim dvotočkašima Budin hram, Durbar trg, palatu Majmuna i još nekoliko zanimljivosti.
Pišemo, šaljemo slike i javljamo se još! Veliki pozdrav, sa prepuno neverovatnih utisaka iz Katmandua od celog društva!
Anapurna 2014/Bajsologija.rs
Krenula ekspedicija Anapurna 2014!
Nakon više od 6 meseci priprema, zajedničkih vožnji i dugih tura došao je red i na polazak na Nepal u osvajanje poznate svetske trase Anapurna trek. Danas su iz Beograda na Katmandu krenuli članovi biciklističkog kluba “We ride Everywhere“ i sportskog udruženja „Na sve strane“. Odatle će osim prelaska trase u dužini od 500 km koja se nalazi na nadmorskoj visini od preko 5000 metara redovno pisati o svojim avanturama. Sve o ovoj ekspediciji možete pratiti na našem sajtu.
Iz Beograda ka Katmanduu danas u 13:30h krenuo je tim koji će predstavljati našu zemlju. Tim čine: Uroš Kojić, Nenad Mojsilović, Boris Gengo, Marko Stanković i Branislav Stameski.
„Najveći izazov u poslednjih 24h bio je pakovanje bicikala u kutije jer smo morali da pazimo na sve osetljive delove na našim bajsevima kako ne bi došlo do lomova prilikom transporta“ , ističe Uroš Kojić, jedan od članova srpskog tima.
„Mislim da nas euforija još uvek nije stigla i da će se to desiti tek nakon ulaska u avion i kada budemo shvatili na koliko dalek put smo krenuli. Mislim da smo se dobro pripremili, da smo poneli dobru opremu i odeću. Za sada ostaje samo još da nas sreća posluži i umor ne sustigne kada se budemo peli na visine od blizu 6000 metara nadmorske visine“, rekao je Boris Gengo neposredno pred poletanje.
Želimo još jednom da se zahvalimo svima koji su nam nesebično pomogli prilikom organzovanja i planiranja ekspedicije „ANAPURNA 2014“. Javljaćemo se u toku puta koliko god bude bilo u našoj moći, kako bi zaljubljenici u avanturu i biciklizam mogli da prate ekspediciju po etapama.
Da podsetimo, cilj ekspedicije „ANAPURNA 2014“ jeste da se obiđe svetski poznata trasa istoimenog naziva, koja se kružno prostire na Nepalu, u sklopu planinskog masiva Himalaja. Učesnici će za nešto više od 15 dana preći blizu 500km vozeći mahom „off road“ dok se 13. dana očekuje i prelazak preko najviše tačke na ruti, prelaza „Tharung La“ na visini od 5540 m.
Anapurna 2014/Bajsologija.rs