Država da daje hiljadu evra za teretni bicikl?
Viđaju se po nemačkim ulicama, imaju veliku korpu napred ili pozadi, često drvenu. Prirodni materijal se ceni, ali mu je i cena odgovarajuće visoka. Takozvani teretni bicikli, u koje može da stane i dete i ruksak i pokoja vreća sa namirnicama ili gajba piva, postali su pravi hit među urbanim stanovništvom.
Stranka Zelenih, kojoj se nakon izbora za mesec dana daju dobre šanse da uđe u Saveznu vladu, želi da podrži borbu protiv klimatskih promena tako što će subvencionisati upravo te bicikle. I to sa čitavih hiljadu evra po komadu!
Jedan poslanik Zelenih je izračunao da će im za to trebati milijardu evra, kako bi se pomogla kupovina milion bicikala.
To je u intervjuu za javni servis podržala i kandidatkinja za kancelarku Analena Berbok. „Držim da su subvencije za teretne bicikle veoma ispravna mera“, kazala je ona. Kako je dodala, za kupovinu električnih automobila država daje do 6.000 evra pa zašto onda ne bi i za bicikle koji daleko više štede životnu sredinu?
Prema viđenju Berbok, tako bi se pomoglo ljudima koji nemaju vozačku dozvolu ili svesno ne žele da voze automobil na kraćim relacijama. Sa teretnim biciklom se može i u veliku vikend-nabavku – stvar koju Nemci i dalje mahom obavljaju automobilom.
Zeleni zaboravljaju selo
No već pljušte kritike na ovaj predlog. Na Tviteru su mnogi prebacili Zelenima da ovako opslužuju svoje biračko telo iz urbanih sredina, koje je ionako dubljeg džepa.
Poslanik bavarske Hrišćansko-socijalne unije Ulrih Lange rekao je da predlog ništa ne znači seoskom stanovništvu koje prevaljuje velike razdaljine. „Većina ljudi u Nemačkoj ništa nema od predloga Zelenih, osim što će ga plaćati“, rekao je Lange za list Velt.
Liberali su se pobunili jer već postoje slični programi subvencija koji nisu odveli ničemu, a Levica je prebacila Zelenima da zaboravljaju stanovništvo za koje bicikl nije opcija. „Umesto toga treba ojačati javni prevoz i oboriti cenu karata“, rekla je Amira Mohamed Ali iz Levice.
Neki tviteraši su se zapitali da li su Zeleni ikada čuli za jednostavnu prikolicu koja se može prikačiti na svaki bicikl, a košta par desetina evra. Duhovitiji su tražili da subvencija važi i za takozvani „pivski bicikl“, kakav se ponekad viđa na ulicama. U toj pivnici na točkovima sedi po petnaestak ljudi i mota pedale, dok istovremeno toče pivo.
Čak i bez subvencija, industrija bicikala je doslovno eksplodirala tokom pandemije – posebno kada se radi o električnim dvotočkašima. Postalo je sve teže kupiti novi bicikl odmah, posebno ako je ređe izrade, kao teretni bicikl. Ko hoće takav model, mora da ga poruči i čeka nedeljama ili mesecima.
Izvor: dw.com