Dodeljene nagrade za najbolje ekipe u prvom danu izazova “Samo ne autom”

Saša Pejašinović, zaposlen u preduzeću IGT Beograd je 22. septembra, na Svetski dan bez automobila, prešao biciklom 71,9 kilometara, 42 zaposlena kompanije Delta Holding su na posao došla peške ili biciklom, a zaposleni firme Seavus su zbirno na putu do posla i nazad na isti način osvojili ekipno prvo mesto u prvom beogradskom „Samo ne autom!“ Izazovu.

Ovo su šampioni izazova „Samo ne autom!“ koji je okupio 450 takmičara iz 35 kompanija, gradskih preduzeća i organizacija civilnog društva, koji su Svetski dan bez automobila i Evropsku nedelju mobilnosti obeležili hodanjem ili bicikliranjem, umesto vožnjom automobilom na posao.

Izazov je, uz pomoć besplatne aplikacije za mobilne telefone koja prati kilometraže registrovanih učesnika, organizovan prvi put u Srbiji i to u realizaciji udruženja “Bajsologija” i “Ulice za bicikliste”, Programa Ujedinjenih nacija za razvoj (UNDP) i Hajnrih Bel fondacije.

Svečana dodela nagrada najuspešnijim takmičarima održana je danas u Airport City-ju u Novom Beogradu, a pobednicima u pojedinačnoj kategoriji je uručena Adidas sportska oprema, dok su Delta Holding i Markoni sport dodelili bicikle za pobedničke timove, koji će biti na raspolaganju zaposlenima i podstaći ih da svoje automobile češće ostave na parkingu.

Uz pobednike, u izazovu su takođe učestvovale i ekipe zaposlenih iz organizacija i preduzeća kao što su Vojvodjanska banka, Seven Bridges, Erste Bank, Vip Mobile, Grad Beograd,  IGT Beograd, SR Technics, Humanity, UniCredit banka, Fond B92, TV Studio B i drugi.

Procenjuje se, ceneći okolnost da su svi učesnici zajedno na taj dan prešli biciklom ili pešice gotovo 4.000 kilometara, da je ovaj izazov doprineo smanjenju emisije CO2 za oko 700 kilograma.


Gradski arhitekta, Milutin Folić je takođe prisustvovao dodeli kako bi podržao pobednike, i pozvao građane Beograda da što više koriste unapređenu gradsku infrastrukturu za bicikliranje koja uključuje kilometre novo-uređenih i obeleženih biciklističkih staza. Gradski arhitekta je, zajedno sa Gradonačelnikom Beograda, Sinišom Malim i drugim kolegama učestvovao u izazovu i na posao 22. septembra došao biciklom, prikupljajući tako bodove za ekipu Grada Beograda.

Misija kampanje „Samo ne autom!”, je da skrene pažnju javnosti na neophodnost čuvanja životne sredine i zdravih životnih navika. „Samo ne autom!” je poziv zaposlenima da bicikl i šetnju ne doživljavaju samo kao vid rekreacije, već kao zdravo, brzo, bezbedno i jeftino rešenje za urbanu mobilnost.

 

Friends of Bajsologija