Pedaliranje – više od aplikacije za bicikliranje!

, / 03.10.2017
Miloš i Dina su u martu ove godine počeli sa svojim projoektom Pedaliranje. Sada su u polufinalu takmičenja i na nama koji vozimo bicikle je da ih podržimo da prođu dalje a mi da dobijemo aplikaciju za bicikliranje u gradu. Pročitajte šta su nam sve spremili.

Ovog proleća pokrenuli ste projekat Pedaliranje, koji ste prijavili na Superste kampanju. Dokle ste stigli sa prijavom i o čemu se zapravo radi?

Upravo tako. U martu 2017. prijavili smo se na konkurs koji je Erste Banka objavila sa fondacijom Dokukino u kom se realizuju inovativni projekti mladih u iznosu od 500 000 dinara. Za sada smo u trideset polufinalista takmičenja i čekamo glasanje zajednice koje će se održati od 4. do 11. oktobra. Za tu fazu nam je potrebna vaša podrška, i potrebno nam je da glasate za našu ideju na platformi superste.net.

Nakon glasanja nadamo se da ćemo ući u dvadeset finalista od kojih će žiri odabrati deset ideja koje će biti realizovane.

Naša ideja je stvaranje aplikacije za mobilne telefone koja će sadržati sve važne podatke neophodne za lakšu i lepšu vožnju bicikla. Ovom aplikacijom želimo da olakšamo bicikliranje po gradu biciklistima i biciklistkinjama, ali i da ljude koji uopšte ne voze bicikl upoznamo sa lokacijama biciklističkih staza, servisa, parkinga, pumpi… i time ih podstaknemo da izađu na ulicu i voze bicikl.

Kako mi se čini, ako vaš projekat zaživi, imaćemo nešto slično fejsbuku za bicikliste, dajte nam malo detalja o opcijama koje će imati aplikacija.

Dina: Naša ideja je da stvorimo aplikaciju koja će olakšati svakodnevnu vožnju bicikla po Beogradu, a sa druge strane dodatno uvezati bicikliste i biciklistkinje, ojačati i proširiti biciklističku zajednicu u našem gradu. Aplikacija će pored mape biciklističkih staza i važnih punktova koji su potrebni za vožnju (lokacije servisa, bike shopova, parkirališta, kompresora i česmi) sadržati i komponentu društvene mreže: korisnici će moći da chatuju, razmenjuju informacije sa terena, ugovaraju grupne vožnje prema svojim preferencijama, željenoj ruti, fizičkoj spremi… Korisnici će moći da naprave svoj profil i da se pretražuju, razgovaraju, upoznaju i prave sopstvene „eventove“ za vožnju koji bi se pojavljivali kao notifikacija. U sledećoj fazi razvoja aplikacije želeli bismo da omogućimo korisnicima da sami ažuriraju postojeću mapu. Nadamo se da će na taj način aplikacija zaista zaživeti kao neka vrsta male društvene mreže za bicikliste, jer smo svesni koliko je učinkovit format društvenih mreža danas. Meni lično je više puta falilo društvo za vožnju jer često ne mogu da vozim sa Milošem rute koje on obično vozi vikendom – moj MB nije toliko brz kao njegov drumaš, a i mnogi moji prijatelji „casual“ biciklisti su mi se žalili da bi više vozili bicikl kada bi imali društvo, jer su u suprotnom lenji.


Razvoju aplikacije ste pristupili vrlo ozbiljno i otvorili ste prostor za druge bicikliste i biciklistkinje da daju svoje ideje i predloge kako bi aplikacija mogla da izgleda, bilo je tu i nekih javnih događaja i sastanaka. Kakav je odziv i kakve ste reakcije dobijali do sada?

Miloš: Ne biste verovali, ali ideja se dopala baš svima kojima smo je predstavili. I ljudi koji voze svakog dana bicikl, i ljudi koji nikada ne voze su nam rekli da bi sigurno koristili aplikaciju. Različita udruženja i pojedinci su nam pružili podršku. Vi i druge platforme ste nam omogućili da se preko vas predstavimo što nam jako znači, kao i na primer podrška Monike Lang koja je dizajnirala naš logo koji je zaista prelep i koji potpuno opisuje ono šta jesmo, ali i podrška ostalih udruženja i pojedinaca.

Komentari