Kako zakrpiti gumu od bicikla

, / 29.04.2013
Sigurno vam se dešavalo da pocepate ili probušite gumu na vašem biciklu u najnezgodnijem trenutku. Iako je najsigurnije rešenje da odete do vulkanizera, možete i sami vrlo lako da zakrpite gumu. Evo par saveta šta treba raditi u tim situacijama.

Prvo bez čega ne možete krenuti u akciju sam svoj majstor je lepak za gume, lepak mozete kupiti u svakoj prodavnici guma kao i nekim radnjama sa biciklistickom opremom

Sve što nam je potrebno za lepljenje gume, verovatno imamo kod kuće. A ako i nemamo uvek možemo da kupimo u prvoj prodavnici guma u komšiluku.

Potreban materijal za lepljenje guma:

Lepak, odlično se pokazao Tigrov lepak, a može i bilo koji drugi koji ja deklarisan za lepljenje guma, zakrpa ili flekica. Obično tamo gde kupujete lepak možete kupiti i flekice. Ukoliko se odlučite za lepljenje bez flekica, onda vam je potrebna neka stara unutrašnja guma od bicikla ili mopeda. Automobilske unutrašnje gume su previše debele za ovu svrhu, makaze, parče brusnog papira. Najbolje je da je krupniji sa oznakama od 60 do 100, kreda, suva krpa, malo acetone ili benzina

Kako pripremiti gumu za krpljenje

Prvo morate pronaći mesto gde je guma probušena. Ako ne vidite mesto gde je probušena napumpajte gumu i osluškujte da li se čuje gde izlazi vazduh. Ako vam to nije uspelo, morate da potopite gumu u neku veću posudu sa vodom i gledate gde se pojavljuju mehurići.

Ako ste pronašli rupicu, kredom obeležite mesto oko rupe, i suvom krpom pažnjivo obrišite mesto oko rupe.

Šmirglom očistite mesto lepljenja da se skine prljavština sa gume i napravi hrapava površina, tako će se i lepak mnogo bolje zalepiti na površinu. Kada ste ovo uradili za svaki slučaj opet proverite gde se nalazi rupica, a ako ste slučajno šmirglom obrisali mesto gde ste obeležili obeležite ponovo.

Na mesto koje ste obeležili nanasite malo lepka i ravnomerno ga razmažite po površini. Odmah nakon toga na isti način nanesitelepak i na flekicu.

Sačekajte da se lepak prosuši. Obično je dovoljno desetak minuta.

Pritisnite spoj nekim teškim predmetom i posle vremena koje je potrebno za sušenje lepka proverite da li je spoj flekice i mesta gde je guma bušna dobar.

Spoj proveravate tako što dopumpate gumu. Ako se spoj nigde ne pomera na ivicama – sve ste uradili kako treba! Dodatnu proveru možete uraditi pumpanjem gume i njenim stavljanjem u posudu sa vodom.

Ako je sve uredu montirajte gumu i spremni ste za nove zanimljive vožnje.

Par dodatnih saveta

Mnogo puta se dešava da uzrok probušene gume ostane na spoljašnoj gumi. Zato pažljivo rukom prođite po unutrašnjosti spoljne gume u potrazi za ekserom ili trnom. Budite oprezni da se ne posečete. Može biti i komad stakla zaglavljen na gumi.

Ako ste odlučili da sami pravite zakrpu od stare gume prvo proverite da li je stara guma dovoljno elastična. Ukoliko se lomi pod prstima ili ima uzdužne pukotine koje pojavljuju prilikom savijanja gume nemojte je koristriti za lepljenje. Oblikujte zakrpe u ovalni oblik jer će vam se oštre ivice podići od nepravilnosti na unutrašnjoj strani spoljašnje gume. Flekice secite pod oštrim uglom, 30 – 45°.

Za krpljenje gume ne koristite super lepak – on nema tu elastičnost kao lepak za gume.

Za skidanje lepka sa prstiju najbolje je da koristite aceton ili benzin.

Vladimir Ćurčić/ bajsologija.rs 

Komentari