Bicikliranje zimi: trening saveti da ostanete u kondiciji

/ 29.10.2013
Ne želite ispasti iz forme i na proleće se vući za drugima? Ostanite u formi uz par saveta.
Road biker descending Gurnigel Pass, Switzerland on a cold winter day with snow lined roads

Ono što uradite ove zime, doista može uticati na sezonu u idućoj godini. Zimski trening je drugačiji za svakoga, budući da živimo u različitim delovima sveta. I dok neki troše kalorije na trenažerima i valjcima po pet meseci, drugi mogu napolju voziti tokom cele godine. Pre nego što krenete sa zimskim treningom, imajte na umu da je jako dobro odmoriti telo od duge sezone. Napravite par nedelja odmora, kad kažem odmora, to ne znači da ih provedete u krevetu. Šetnja, izleti, planinarenja na obližnja brda, lagano trčanje su odlične stvari za punjenje fizičkih i psihičkih baterija. Nakon što se odmorite, napunite, spremni ste za sledeći korak.

No, mnogo sportista trenira ono što je lako i praktično, a ne ono što bi zaista trebali da treniraju. Vožnja u zimskim mesecima može biti sveža, ali iskreno, trenažeri su dosadni (ja svoje skoro nikada ne vozim, iako sam početkom zime pun entuzijazma i volje da na njima provedem dobar deo vremena), no postoje i ljudi koji puno voze zimi.

Ako su napolju putevi zaleđene i hladni vazduh vam potiskuje pluća, vrlo je verovatno da nećete biti na biciklu neko vreme. Ali to nije opravdanje da izgubite svoju prednost ili svoju snagu pre nego što dođe proleće. Naravno, vi ste zaradili zdravu dozu hibernacije – i istinskog odmora, što za koji sport može biti dobra stvar, ali, sledeća sezona je uvek bliže nego što mislite. Iduće godine, možda ćete i voziti ispred grupe.

Očvrsnite!
Ako želite bolje, brže i učinkovitije, pogodite što? Ne možete raditi samo ono što vam odgovara i ono što vam je prikladno da bi postigli ove stvari. Znam da je hladno i mračno, ali vaša konkurencija ne mari za to, kao ni utrke koje nadolaze. Vreme neće usporiti za vas na poslednjem usponu zato što niste proveli dosta vremena na treningu i nemate pod nogama onoliko kilometara koliko trebate.

Evo nekoliko načina kako bi vožnja u zimskim mesecima bila vrlo izvodljiva, i kako dobiti one kilometre pod nogama/točkovima, tako da nemate izgovore za nadolazeće utrke.

winter-cycling

1. Zapamtite da se 99 posto vaše konkurencije nalazi u istoj situaciji.
Nemojte se obeshrabriti, jer ne možete trenirati kako ste navikli odraditi normalan biciklistički trening. Ako uspete iskoristiti svoje vreme tokom zime za jedan posto bolje od svoje konkurencije, u idućoj sezoni vrlo verovatno izlazite kao pobednik.

2. Nabavite neku toplu biciklističku odeću.
Nema razloga da ne možete voziti po hladnoći. Što bi jedan moj kolega rekao „Ne postoji loše vrijeme, samo loša odeća“! Dobre rukavice, duge biciklističke gaće i termo jakna će vas grejati, a da ne izgledate kao neki klinac iz Božićne priče.

3. Maksimalno iskoristite vreme koje imate.
Vozi za dobar trening, a ne km. Nemate merač snage? Vozite za vreme. Što god radite, ne kaskajte. Lagana vožnja vam neće doneti bolju izdržljivost, opterećenje hoće.

4. Planirajte unapred.
Pogledajte svoj trening program za ovau nedelju. Pogledajte kakvo je vreme? Koji je vaš raspored rada? Kojim danima ste u tetetani? Sad sve to sastavite zajedno. Plan je da se vozite lepim danima ili kada imate više vremena (vikendom).

5. Uvijek budite spremni.
Ako ste izašli sa posla ranije ili imate dodatnog vremena posle ručka, ako bi trebao sneg pasti u nedjelju, a sada je sunčano i lepo … budite spremni improvizirati i prilagoditi se.

6. Koristite trenažer ili valjke.
Dosadni su, ali funkcionišu. A postoje i načini kako vožnju na njima učiniti uzbudljivom. Budite kreativni.

7. Radite grupne treninge.
Biciklizam u grupi je uzbudljiviji od solo treninga na trenažeru. Sati bicikranja su sve popularniji u teretanama ili noviji, sve popularniji oblik treniranja „Spinning“, tako da bi trebalo biti lako pronaći neku od ovih varijanti i raditi grupne treninge. Dođite na trening malo ranije i/ili ostanite nekoliko minuta kasnije, ako želite malo duže voziti. Također, možete se nakon treninga prebaciti na pokretnu traku.

2090-12

Da rezimiramo
Ako budete trenirali onako kako vama odgovara, ne budete planirali unapred i ako vam majka priroda bude diktirala treninge, nećete napredovati. Postoje šanse da vaša konkurencija neće imati više slobodnog vremena od vas, ali će napraviti slobodno vreme, prilagoditi će se. Biti dobar sportista nije samo stvar toga ko je talentiran, ko ima više vremena, ko ima bolji bicikl, već je pravljenje vremena, organizovanje, planiranje unapred i treniranje.

Izvor: BikeMagazin

Komentari